Gå til sidens indhold
Billedet viser Middelfart Kommune i en given situation. Klik for at gå til Middelfart Kommune forside.

Leder til Teknisk Service

Middelfart Kommunes Teknisk Service har den seneste tid gennemgået en kæmpestor udvikling, og de ca. 32 medarbejdere arbejder pr. 1. januar 2026 i fire geografiske teams, med hver sin team-koordinator, og med meget stort fokus på samarbejde både i eget team og på tværs og med vores institutioner.
Den enkelte medarbejder møder ind på sin(e) bygning(er), i det daglige, men har med ugentlige team-møder meget tæt kontakt med sit team og team-koordinator.
Primo 2026 implementeres Dalux FM fuldt ud på alle vores ca. 100 adresser, med vedligeholdelsesplaner, helpdesk-funktion, hvor vores brugere kan melde opgaver ind til Teknisk Service, og årshjulsopgaver.

Som leder af Teknisk Service har du en vigtig og central rolle i Ejendomscentret, hvor du i løbet af 2026 skal ud på samtlige institutioner, og sammen med dine kollegaer i driftsteamet, Teknisk Service og rengøring udarbejde samarbejdsaftaler. Samarbejdsaftalerne er en forventningsafstemning mellem institutionen og Ejendomscentret, hvad angår opgaver og ansvar.
Du har den daglige ledelse af Teknisk Service medarbejderne, herunder overordnet ansvar for den daglige drift/service, som er vores kerneopgave.

Ejendomscentret har base på Middelfart Rådhus, men det meste af din tid vil du være ’ude i marken’ ved medarbejderne og brugerne.

Hvad skal du blandt andet lave?
  • levere daglig, synlig og tillidsbaseret ledelse af medarbejderne i Teknisk Service
  • samarbejde med ledere af kommunens institutioner, så de kan fokusere på deres kerneopgave
  • videreudvikle teamkoordinator-rollen og understøtte dem i den daglige drift
  • sikre god og tydelig kommunikation både til medarbejderne, kollegaer i Ejendomscentret og decentrale ledere i kommunen
  • bidrage til tæt samarbejde med kollegaer i Ejendomscentret, som planlægger og udfører vedligeholdelsesopgaver og større anlægsprojekter på ejendomme
  • systematisere/effektivisere arbejdsopgaver, med stort fokus på samarbejde i teams
  • varetage opgaver indenfor arbejdsmiljø
  • deltage i og/eller facilitere team-møder, personalemøder, MED-møder og TRIO-møder
  • betale regninger – arbejdstøj, værktøj, diverse materialer o. lign.
  • selv trække i arbejdstøjet, når der er behov for det

Hvem er du?
Det er vigtigt for os at du:
  • har relevant lederuddannelse- og erfaring
  • har hænderne godt skruet på, og ikke er bange for at tage fat
  • har teknisk indsigt og forståelse for bygnings automatik
  • er god til at samarbejde og kommunikere, både mundtligt og skriftligt og både med kollegaer, borgere og eksterne partnere
  • tør stå på mål for organisationsbeslutninger
  • skaber udvikling og innovation på eget område
  • er erfaren bruger af MS Office programmerne
  • IT-kyndig og ikke bange for at lære nyt
  • har B-kørekort

Udover ovenstående, ser vi også gerne at du har:
  • erfaring med Dalux FM
  • kendskab til og interesse for arbejdsmiljøarbejde
Og sidst, men ikke mindst forestiller vi os at du:
  • er struktureret og kan arbejde selvstændigt
  • er serviceminded, positiv og udadvendt

Hvem er vi?
I Middelfart Kommune har vi samlet drift, administration, vedligeholdelse samt ny-og ombygning af alle kommunens bygninger i Ejendomscentret, under Trafik og Ejendomme.
Ejendomscentret består af 140 medarbejdere fordelt på de forskellige funktioner indenfor;
  • Teknisk Service, rengøring, boligadministration og forsikring
  • projektering og tilsyn ved byggeprojekter
  • bygningsdrift, vedligeholdelsesplaner og energioptimering
Vi er en engageret og uformel arbejdsplads med stærkt samarbejde og stor faglighed

Hvad kan vi tilbyde?
  • en arbejdsplads med høj trivsel og kollegaer, der støtter dig og deler deres viden
  • en udviklingsorienteret organisation med fokus på nytænkning og tværfagligt samarbejde
  • stor grad af selvstændighed og fleksibilitet  
  • base i ét af Danmarks mest bæredygtige rådhuse – Nytorv i Middelfart

Hvad så nu?
Vi håber at ovenstående har vakt din interesse, og har du spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte konstitueret leder af Teknisk Service Vibeke Justesen på 6020 5086. Alle henvendelser behandles fortroligt.
Og ellers glæder vi os bare til at modtage din ansøgning senest søndag d. 18. januar 23:59.
Der vil blive afholdt 2 samtalerunder:
1. runde den 28. og 29. januar
2. runde den 5. februar, hvor en personlighedstest indgår som en del af rekrutteringsprocessen. Personlighedstesten skal udfyldes på forhånd, inden anden samtale. Derudover vil du også skulle løse en case.

Det med småt
Vi tilbyder en fuldtidsstilling. Din løn og andre vilkår forhandles i henhold til overenskomst med baggrund i din uddannelse og erfaring. Tiltrædelse er d. 1. april 2026, men gerne før hvis det er muligt.

Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!

Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker og behov. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk



Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk