Gå til sidens indhold
Billedet viser Middelfart Kommune i en given situation. Klik for at gå til Middelfart Kommune forside.

Middelfart Kommune søger 1 kontorelev pr. 1. januar 2025

5 gode grunde til at blive kontorelev med speciale i offentlig administration i Middelfart Kommune:

  1. Du får en elevplads, hvor du kan vokse fagligt
  2. Du får en elevtid, hvor dagene ikke er ens, men fulde af spændende udfordringer
  3. Du får en 2-årig elevuddannelse, hvor du skal arbejde i to forskellige afdelinger
  4. Du bliver en del af et uhøjtideligt arbejdsmiljø med dygtige og glade kollegaer
  5. Du får en meningsfuld hverdag med plads til at være dig.

En uddannelse med indflydelse:

Middelfart Kommune søger en nye kontorelev med speciale i offentlig administration med start 1. januar 2025.

Middelfart kommune har 3500 ansatte fordelt på 3 forvaltninger og flere stabsfunktioner. Som elev i Middelfart Kommune er du ikke blot et nummer i rækken. Hver eneste elev er vigtig for os, og du får opgaver, der udfordrer dig med ansvar og indflydelse.

Du får indblik i mange forskellige arbejdsopgaver, som varierer meget afhængig af, hvilken forvaltning/afdeling du kommer til at arbejde i. Din uddannelse bliver planlagt efter en målrettet uddannelsesplan og bliver løbende evalueret.

En uddannelse der stiller krav:

Vi forventer at du:
  • Er positiv og serviceminded
  • Er engageret, fleksibel og omstillingsparat
  • Har modet til at tage initiativ og ansvar – også for egen udvikling
  • Kan formulere dig godt både mundtligt og skriftligt
  • Kan lide at arbejde med tal
  • Er habil bruger af IT
  • Er udadvendt og kan lide at omgås andre mennesker.

Opbygningen af uddannelsen:

I denne elevstilling kommer du til at være i to afdelinger.

Første år: Job- og Vækstcenter, Borgerservice – Fleksjobsteam, fysisk placering Middelfart Rådhus, Nytorv 9 5500 Middelfart

I Borgerservice sidder er 40 medarbejdere og du får en bred kontaktflade i huset, og bliver en del af et godt sammenhold og en kultur, der fokuserer på kvalitet og god borgerbetjening. Arbejdsopgaverne består af:
Beregning og udbetaling af flekslønstilskud og ledighedsydelse, Borgerbetjening ved telefoniske og personlige henvendelser, Råd og vejledning, Sagsopfølgning, Journalisering, Skrive referat, Ad hoc opgaver samt øvrige administrative opgaver i afdelingen.

Andet år: Løn og økonomi, fysisk placering Middelfart Rådhus, Nytorv 9 5500 Middelfart

Du kommer til at arbejde med tal på en anderledes måde, idet du skal vejlede om korrekt løn. Du lærer vores lønsystemer at kende, så du kan vejlede vores ledere og sekretærer om indberetning af ferie, fravær mm. Du lærer også om overenskomster og gældende regler, så du bliver i stand til at vejlede om dette. Du vil komme til at arbejde med kommunikation både skriftligt og mundtligt.

Adgangskrav til kontoruddannelse med speciale i offentlig administration:

Du skal inden start opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale offentlig administration.

Dette kan ske via en af følgende uddannelsesmæssige baggrunde:
  • Grundforløb fra en handelsskole (HG2, HGV, HGS), hvor der øverst på beviset står offentlig administration
  • Studentereksamen (HF, STX, HTX) suppleret med EUD-student med fagretning kontor
  • EUX fra en handelsskole, uanset fagretning.

Er du over 25 år, når du starter på EUD-student eller EUX, skal du have foretaget en realkompetencevurdering, der afgør længden på din elevtid.

HHX-elever, der ved tiltrædelsen den 1. januar er over 25 år, skal ligeledes have gennemført en realkompetencevurdering. Denne vurdering foretages, når du starter din elevtid.

HG-elever skal ikke have foretaget realkompetencevurderinger.

Vil du vide mere?

Du kan læse mere om Middelfart Kommune her: www.middelfart.dk.

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte Leder Mette Schmidt Hansen 30 52 63 81 eller Leder Kristine Bilde Hansen 30 34 50 80.

Ansøg:

Din ansøgning skal sendes elektronisk med kopi af eksamenspapirer/terminskarakterer og eventuelle oplysninger om tidligere jobs via nedenstående link.

Vi skal have din ansøgning senest søndag d. 17. november 2024.

Der vil blive afholdt ansættelsessamtale 22. november 2024.

Vi glæder os til at høre fra dig!
 

Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!

Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker og behov. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk



Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk