Gå til sidens indhold
Billedet viser Kerteminde Kommune i en given situation. Klik for at gå til Kerteminde Kommune forside.

Afdelingsleder til Gyldenhuset - Kerteminde Kommune

Brænder du for ledelse, faglig udvikling og helhedsorienteret støtte til mennesker med særlige behov?
Så er stillingen som afdelingsleder på Gyldenhuset måske noget for dig?

Om Gyldenhuset
Gyldenhuset er et døgndækket bosted, der leverer specialiseret socialpædagogisk støtte og sundhedsfaglige ydelser med omsorg og individuel tilgang til den enkelte beboer.
Her bor 11 voksne med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser, herunder ASF, nonverbal kommunikation, immobilitet, synshandicap, udviklingshæmning og sjældne handicaps. Tre af beboerne har særlige indsatser med 1:1-normering.

I Kerteminde Kommune arbejder vi ud fra visionerne Borgerland og Fagland. I Borgerland møder vi altid borgerne i deres håb, drømme og ønsker. I Fagland arbejder vi med vores faglige metoder og tilgange.

Vi har fokus på udvikling af faglighed og kompetencer, vi er uddannet i neuropædagogik.
Vi indgår i et partnerskabsprojekt ”Borgeren ved roret” med Social- og boligstyrelsen om udvikling af en recoveryorienteret tilgang i samarbejdet med borgerne.
I 2026 – 2027 er der planlagt et kompetenceforløb for vores medarbejdere på UCL Lillebælt, et skræddersyet særligt tilrettelagt forløb med temaer som pårørendesamarbejde, professionsforståelse og andre relevante faglige temaer.

Vi samarbejder tæt med beboere, pårørende, værger, medarbejdere, vagtplanlægger, aktivitetstilbud, TR/AMR, afdelingsledere og leder – med det fælles mål at skabe det gode liv for beboerne og en attraktiv arbejdsplads med høj grad af medindflydelse.

Din rolle som afdelingsleder
Som afdelingsleder får du ansvaret for 40-45 engagerede medarbejdere, der forventer en synlig, faglig og nærværende leder. Socialfaglige og sundhedsfaglige medarbejdere leverer tværfaglig socialpædagogisk støtte og vejledning til voksne borgere med udviklingshandicap i Kerteminde Kommune.

Dine opgaver vil bl.a. være:
 
  • At sikre en pædagogisk praksis med fokus på omsorg, udvikling og dokumentation
  • At bevare overblikket i en travl hverdag og fastholde motivationen hos medarbejderne
  • At understøtte faglig udvikling og nye tiltag i organisationen
  • At tænke visionært og tværfagligt med fokus på kerneopgaven
  • At indgå i tæt samarbejde med 2 afdelingsledere og en leder på handicapområdet

Vi søger dig, der
 
  • Har en socialfaglig uddannelse og erfaring med ledelse
  • Gerne har en diplomuddannelse eller anden relevant lederuddannelse
  • Er nærværende, vedholdende og helhedsorienteret i din ledelsesstil
  • Kan skabe begejstring og motivation hos medarbejdere
  • Trives i en organisation præget af udvikling og forandring

Vi tilbyder
 
  • En spændende stilling med faglige og personlige udfordringer
  • Mulighed for ledelsesudvikling og sparring
  • En arbejdsplads med værdierne kvalitet, nærvær, udvikling og trivsel
  • Et stærkt fællesskab, hvor mangfoldighed betragtes som en styrke

Ansættelsesvilkår
 
  • Stillingen er på 37 timer pr. uge
  • Tiltrædelse senest 1. marts 2026
  • Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principper for lokal løndannelse
  • Straffeattest indhentes inden ansættelse

Ansøgning
Ansøgningsfristen er 7. januar og samtaler afholdes 12. januar 2026. Der kan indgå cases og evt. en 2. samtalerunde.
Ansættelsesudvalget består af forældrerepræsentant, medarbejdere, TR, AMR, afdelingsleder og leder.
Yderligere oplysninger fås hos leder Dorte Laursen på tlf.nr. 3054 1572.

Du kan læse mere om Bostedet Gyldenhuset hér: Gyldenhuset, Kerteminde

Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.

Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.

Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.

Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.