Gå til sidens indhold
Billedet viser Kerteminde Kommune i en given situation. Klik for at gå til Kerteminde Kommune forside.

Beskæftigelseskonsulent til Job & Rekruttering i Kerteminde Kommune

Vil du være med til at gøre en forskel – og hjælpe mennesker godt videre i job?
Vi søger en engageret og resultatorienteret beskæftigelseskonsulent, der har lyst til at arbejde med mennesker og skabe konkrete resultater. Du skal være god til at spotte muligheder, motivere borgere – og brænde for at få ledige i ordinært job.

Om os – og vores kerneopgave
I Job & Rekruttering arbejder vi målrettet for at sikre, at virksomheder i Kerteminde Kommune og omegn får den arbejdskraft, de har brug for – og at ledige borgere får de bedste muligheder for at finde vej til arbejdsmarkedet.
Vi tror på, at alle har potentiale til at være en del af arbejdsfællesskabet, og vi arbejder hver dag for at realisere det.
Du bliver en del af et team, der varetager myndighedsopgaven for jobparate borgere – både dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere. Fra 1. juli 2026 udvides teamet med kolleger, der arbejder med modtagere af ledighedsydelse, i tråd med den nye lovgivning.
Vores kerneopgave er klar: Vi skal understøtte, at borgere kommer i ordinært job – hurtigst muligt og med afsæt i deres ressourcer og muligheder.

Dine arbejdsopgaver
Du får en alsidig og dynamisk hverdag, hvor du blandt andet arbejder med:
  • Individuelle samtaler med borgere – herunder fællessamtaler med a-kasser, hvor borgerens ansvar og handlinger er i fokus.
  • Dokumentation og opfølgning i henhold til gældende lovgivning.
  • Tæt og vedholdende opfølgning på borgernes progression mod job.
Du skal kunne arbejde struktureret og målrettet, og samtidig være empatisk og motiverende i dialogen med borgerne. Vi forventer, at du har et højt energiniveau, en løsningsorienteret tilgang – og blik for både det individuelle og det systemiske perspektiv.

Vi forestiller os, at du:
  • Har konkret erfaring med beskæftigelsesområdet og kendskab til arbejdsmarkedets mekanismer.
  • Kan afholde professionelle, coachende samtaler – også når der er modstand.
  • Har overblik over lovgivning og kan omsætte den til praksis med fokus på resultater.
  • Har kendskab til relevante brancher og tendenser på arbejdsmarkedet.
  • Er selvstændig, vedholdende og har en stærk motivation for at lykkes med opgaven.
Det er en fordel, hvis du har en relevant uddannelse og erfaring med den konkrete målgruppe, som stillingen omhandler.

Om teamet og arbejdsmiljøet
Du bliver en del af et dedikeret og fagligt stærkt team bestående af:
  • 3 beskæftigelseskonsulenter
  • 2 virksomhedskonsulenter
  • 1 faglig koordinator
Vi har et tæt samarbejde og en uformel omgangstone, hvor trivsel, fleksibilitet og arbejdsglæde er i højsædet. Du får stor frihed til at tilrettelægge din arbejdsdag – med ansvar for at levere på opgaven.

Vi er i gang med en spændende udviklingsproces, hvor digitalisering og brug af AI er en integreret del af vores hverdag. Derfor forventer vi, at du er fortrolig med digitale løsninger og har lyst til at arbejde aktivt med dem. Vi hjælper også vores borgere med at blive mere digitale.

Vi tilbyder:
  • Mulighed for 4-dages arbejdsuge (37 timer fordelt på mandag–torsdag)
  • En vagtplan, hvor vi løser opgaver sammen og på tværs
  • Et stærkt kollegialt fællesskab med tæt samarbejde på tværs af kommunen
  • Et arbejdsmiljø med høj faglighed, udvikling og plads til forskellighed
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer med tiltrædelse 1. januar 2026 – eller gerne før, hvis muligt.
Løn forhandles efter kvalifikationer med udgangspunkt i gældende overenskomst (HK/DS).

Vil du vide mere?
Du er meget velkommen til at kontakte:
Marianne Ellehauge, Leder for den jobrettede indsats, på tlf. 23 63 52 64 / mlhl@kerteminde.dk
eller
Sascha Guldfeldt, Faglig koordinator, på tlf. 20 31 88 85 / sagu@kerteminde.dk

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning senest 13. november 2025.
Vi forventer at afholde samtaler 18. november 2025.

Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.

Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.

Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.

Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.