Driftssikker leder til Bogholderi og Løn med flair for udviklingEr du en dygtig personaleleder, der har erfaring med, viden om og interesse for de administrative processer i en kommune? Trives du med såvel varetagelse af større processer som daglige opfølgninger og rådgivning/sparring med kolleger i hele organisationen? Motiveres du af at bidrage til en sikker drift, der løbende udvikles til gavn for alle samarbejdspartnere, som Bogholderi og Løn understøtter? Så er du måske den leder af Bogholder og Løn, som Kerteminde Kommune søger.Som ny leder af Bogholderi og Løn er opgaverne både spændende og meningsfulde – og varierede. Opgavepaletten består bl.a. af daglig ledelse af 21 medarbejdere med mange års erfaring, sparring om løntekniske spørgsmål og effektivisering af administrative processer til gavn for hele den kommunale organisation. Herudover kommer du til at indgå i et tværgående lederteam for Økonomi, Personale og IT med mulighed for at bidrage til ledelse og udvikling på tværs af afdelingen.
Om stillingenSom leder vil du have ansvaret for Løn, Bogholderi, Opkrævning samt Forsikringsområdet. Dit opgaveansvar er bredt, men du har medarbejdere til at omfavne fagligheden. Du får det ledelsesmæssige ansvar for den daglige sparring om opgaveløsningen og for at udvikle kvaliteten og effektiviteten med udgangspunkt i den strategiske retning. Det skal ske i samarbejde med dygtige medarbejdere og med et særligt perspektiv for synergi mellem de områder, du har ansvar for, og et godt, brugerorienteret samspil med den organisation, vi betjener. Du vil spille en central rolle i at sikre god service samt skabe og vedligeholde en attraktiv arbejdsplads.
Afdelingens medarbejdere varetager mangeartede opgaver, og du bidrager med dit klare overblik, som sikrer og udvikler en fortsat kompetent opgaveløsning. Du har stærke empatiske kompetencer og samtidig også modet til at være konstruktivt kritisk og sætte dig igennem, når situationen kræver det. Du er kendt som en holdspiller, der bygger fagligheden i teamet op til gavn for både den enkelte medarbejder og teamets samlede varetagelse af opgaverne.
Udover den daglige personaleledelse af afdelingens medarbejdere bliver nogle af de væsentlige indsats- og udviklingsområder:
- Med et strategisk og visionært blik: Udvikle egen afdeling til at kunne håndtere fremtidens opgavevaretagelse
- Som personaleansvarlig: At sikre et godt arbejdsmiljø og medarbejdertrivsel, herunder afholdelse af medarbejderudviklingssamtaler (MUS), handleplaner ift. trivselsundersøgelser og introduktion af nyansatte
- Faglig ledelse: At kvalitetssikre processer og udvikling af faglige løsninger i samarbejde med relevante interessenter i organisationen
Vi forventer, at du har minimum 3-5 års ledelseserfaring. Din faglige baggrund kan være mere bredt funderet og som minimum i et eller flere af områderne, som afdelingen omfavner
Nærvær, kompleksitet og samarbejde
Du hviler i dig selv, du evner at lytte og du ved, at du:
- Trives med at arbejde i en politisk styret organisation
- Har stærke analytiske kompetencer og kan arbejde selvstændigt
- Kan kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale – med blik for målgruppen
- Evner at være tovholder/projektleder på forskellige typer af opgaver
- Kan begejstre og have mod og styrke til konstruktivt at udfordre det eksisterende
- Kan bevare overblikket – også når det går stærkt
- Bidrager med din erfaring og menneskelige kvaliteter i ledergruppens sparring og samlede udvikling
- Prioriterer at være i dialog med de dele af organisationen, som vi servicerer
Vi kan tilbyde
- En stilling, hvor du i høj grad har medindflydelse på den faglige retning og opgavehåndtering
- En central rolle midt i vores organisation, hvor du vil blive vigtig sparringspartner for de enheder, afdelingen betjener
- Et fleksibelt arbejdsmiljø, hvor planlægning af egen tid og hjemmearbejdsdage er en naturlig del af vores arbejdsuge
Indflydelse i en ambitiøs organisation
Du vil referere til Chef for Økonomi, Personale og IT Nikolaj Sørensen. Du vil indgå i en ledergruppe med lederne for Økonomi og Indkøb og IT og Digitalisering, hvor du bidrager til det tværgående samarbejde og den ledelsesfaglige udvikling. Vi har en uhøjtidelig, ærlig og tillidsfuld omgangstone, men vil også udfordre hinanden, så vi udvikler os sammen.
Du ved af erfaring, at du evner at samarbejde med ledere på alle niveauer af organisationen. Du formår at give solid sparring og rådgivning, og du trives godt med at udfordre dine kolleger og afsøge muligheder sammen med dem.
Kerteminde Kommune er som arbejdsplads attraktiv med store muligheder for, at den rette kandidat kan favne bredt i sin ledelse. I Kerteminde Kommune er der ikke langt fra beslutning til handling - og alle er indstillede på at tage et tværgående og fælles ansvar for udviklingen. Der er kort fra top til bund. I Kerteminde er samarbejdet godt og fællesskabet vigtigt. Kommunen er en fleksibel, innovativ arbejdsplads, der gerne går nye veje.
Fællesskabet i Kerteminde Kommune
Centralt for dit arbejde i Kerteminde er visionen ”Fællesskab i Kerteminde”. I Kerteminde Kommune er målet, at kommunen skal være et fællesskab af ansvarsfulde aktive borgere og ikke kun en organisation af ansatte. Visionen lægger op til at se borgere, politikere og medarbejdere i kommunen som en samlet gruppe, der hjælper hinanden og som lykkes i fællesskab. Vi-fornemmelsen er et centralt element for alle i Kerteminde Kommune, og det tillader kommunen at opnå meget, når alle bidrager med deres ressourcer. Visionen har tre overskrifter:
- Fællesskaber giver en stærkere kommune
- Nye roller til os alle
- Organisatorisk udvikling
Som leder i Økonomi, Personale og IT er det essentielt, at du kan se dig selv i visionen, og at du udfylder rollen med rod i de nævnte værdier og målsætninger. Vi-fornemmelsen og det fælles ejerskab er centralt, når det kommer til kommunens administration, og derfor er det vigtigt, at du som leder abonnerer på visionens budskaber. Du kan læse mere om visionen ” Fællesskab i Kerteminde” på kerteminde.dk
Løn- og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst.
Tiltrædelse den 1. december 2025.
Vil du vide mere?
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt endelig Nikolaj Sørensen på telefon 21 70 96 36.
AnsøgningSend din ansøgning, CV og relevante bilag via ansøgningsknappen
senest onsdag den 22. oktober 2025 kl. 23.59.Første ansættelsessamtale vil blive afholdt den 24. oktober 2025. I forbindelse med anden samtale den 29. oktober 2025 vil der indgå en case. Mellem første og anden samtale vil der være et uformelt kaffemøde med Chef for Økonomi, Personale og IT Nikolaj Sørensen. Bliver du inviteret til 1. samtale, får du besked den 23. oktober 2025.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.
Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.