Vil du være med til at forme fremtidens Kerteminde og sikre, at kommunens bygninger og anlæg er i topform og opfylder kommunens vækst og vision om en bæredygtig byudvikling?Vil du være med til at præge fremtidens Kerteminde og sikre, at vores bygninger og infrastruktur understøtter både vækst og grønne ambitioner? Trives du i spændingsfeltet mellem drift, strategi og mennesker – og vil du stå i spidsen for en vigtig afdeling med stor betydning for hverdagen i kommunen?
Vi søger en engageret og erfaren afdelingsleder, der kan lede og udvikle vores afdeling for Ejendomscenter, Kørsel og Flådestyring. Du vil spille en central rolle i at sikre, at vores ejendomme understøtter kommunens vision og mål.
Afdelingen varetager anlæg, drift og vedligeholdelse af hele kommunens bygningsmasse. Desuden varetager Boligkontoret udlejning af ældre- og plejeboliger samt salg af byggegrunde. Hertil kommer den kollektive trafik og kørsel, samt vedligehold og koordinering af kommunens biler.
Som afdelingsleder er du en del af Teknik, Klima og Byudvikling og indgår i et tæt samarbejde med Plan, Byg og Miljø, Natur og Klima, samt Park, Trafik og Havne.
Som leder vil du dermed få mange berøringsflader og forventes at kunne samarbejde og navigere på tværs af organisationen.
Opgaver:Som afdelingsleder for Ejendomscenter, Kørsel og Flådestyring vil du være ansvarlig for en bred vifte af opgaver, der spænder fra strategisk planlægning til daglig drift. Du vil lede en dedikeret medarbejdergruppe, herunder ingeniører, konstruktører og administrative medarbejdere, og sikre, at afdelingen fungerer optimalt. Dine primære ansvarsområder vil bl.a. omfatte:
- Personaleledelse: Du vil være ansvarlig for at lede og udvikle en kompetent medarbejdergruppe. Dette inkluderer at sikre høj trivsel og et godt arbejdsmiljø gennem løbende kompetenceudvikling og sparring med de enkelte medarbejdere
- Strategisk planlægning og drift: Du vil have ansvaret for planlægning og gennemførelse af byggeprojekter, vedligeholdelse af eksisterende bygninger og anlæg samt implementering af bæredygtighedsstrategier. Du vil sikre, at løsningerne er i overensstemmelse med de strategiske mål og bidrage til en effektiv og dataunderstøttet drift af det kommunale ejendomsområde
- Projektledelse: Du vil sikre, at anlægsprojekter gennemføres inden for budget og tidsramme, og at der er politisk opbakning til projekterne. Dette inkluderer bl.a. den overordnede koordinering vedr. kontraktforhandlinger, byggemøder og styring af projekter fra start til slut
- Økonomi: Du har styr på kommunens anlægsbudgetter og sikrer holdbare planer for vedligeholdelse af eksisterende og opførsel af nye anlæg i Kerteminde Kommune. Dit fokus er at komme i mål inden for budget og tidsmæssig ramme som af og til kan være udfordrende som følge af anlægsloft, ny udligningsordning og markante konjekturudsving
- Samarbejde: Du vil samarbejde tæt med afdelingschefen, direktionen, andre afdelinger og eksterne interessenter for at sikre, at vores ejendomme og anlæg er funktionelle, bæredygtige og økonomisk forsvarlige. Du vil være garant for et imødekommende og serviceorienteret samarbejde med ejendommenes brugere og andre interessenter
Kvalifikationer:For at lykkes i stillingen som afdelingsleder for Ejendomme og Anlæg i Kerteminde Kommune, forventer vi, at du har:
- Solid økonomiforståelse og god erfaring inden for bygge- og anlægsområdet, herunder udbud, kontraktforhandling, byggemøder og styring. Hertil indgående kendskab med ejendomsdrift samt køb og salg af fast ejendom. Kendskab til almen boligområdet er desuden en fordel
- Erfaring med personaleledelse og kompetenceudvikling. Det er en fordel, hvis du har erfaring med ledelse af medarbejdere og har flair for at udvikle både afdelingen som helhed og de enkelte medarbejdere
- En juridisk eller teknisk uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. som ingeniør, bygningskonstruktør eller jurist med erfaring fra bygge- og anlægsområdet
- Stærke kommunikationsevner og politisk tæft. Du kan kommunikere klart og effektivt med beslutningstagere og sikre, at planer og strategier implementeres i tråd med kommunens overordnede mål
- Evne til at navigere i betydelig kompleksitet og prioritere opgaver effektivt. Du har en god organisatorisk forståelse og kan implementere strategiske overvejelser i praksis
Kerteminde Kommune gennemførte i andet halvår 2025 fase 1 af en organisationsændring, hvor bl.a. Teknik, Klima & Byudvikling blev dannet. Nu er vi i gang med fase 2 hvor vi kigger på de interne opgavesnit og synergier med henblik på at gøre opgaveløsningen i Teknik, Klima & Byudvikling endnu mere robust og effektiv. Ejendomscenter, Kørsel og Flådestyring indgår naturligvis som en del af heraf og der kan derfor ske mindre justeringer i ansvarsområderne.
Ansøgningsfrist: Mandag den
9. juni 2025.
Første og anden samtale forventes afholdt hhv. den 16. juni og den 23. juni 2025.
Stillingen er fuldtid (37 timer/uge) og tiltrædelse gerne pr. 1. august 2025.
For yderligere information kontakt gerne chef for Teknik, Klima & Byudvikling Benedict Moos på tlf. 21 73 84 98.
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.
Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.