Gå til sidens indhold
Billedet viser Kerteminde Kommune i en given situation. Klik for at gå til Kerteminde Kommune forside.

Økonomikonsulent til Kerteminde Kommune

Problemløsende og proaktiv økonomikonsulent til det centrale økonomiteam

Vil du være med til at udvikle økonomistyringen i Kerteminde Kommune? Er koordinering, budgetopfølgning og ledelsesunderstøttelse din hjemmebane? Og er du nysgerrig og proaktiv? Så er det dig, vi søger som økonomikonsulent til vores centrale økonomiteam.

I Kerteminde Kommune VIL vi fællesskaberne. Det gælder også i økonomiafdelingen, hvor du bliver en del af et ambitiøst team, som samarbejder om at udvikle og understøtte økonomistyringen i hele kommunen. Vi er derfor på udkig efter en ny konsulent med høje ambitioner og en udviklingsorienteret tilgang til såvel opgaveløsningen som egne personlige kompetencer.

Om jobbet
Du vil blive en del af et ambitiøst team, der samarbejder om at understøtte økonomistyringen i hele kommunen. Det er essentielt, at du kan formidle økonomi på en letforståelig måde, og at du kan bidrage til en forståelse af helheden, uden at miste blikket for detaljen. Der vil være rig mulighed for selv at tilrettelægge arbejdet og sætte dit præg på den analytiske tilgang til opgaverne.

Økonomiteamet understøtter alle fagområder i Kerteminde Kommune. Hvilket område du skal betjene kan afhænge af din profil, men kan være lige fra et velfærdsområde, kulturområdet, administrationsområdet eller en del af det tekniske område. Udover at være økonomisk konsulent for flere områder vil du alt efter din profil også have andre opgaver.

Arbejdsopgaver:
  • Understøtte fagchefer og afdelingsledere i deres økonomiske styring med stort fokus på formidlingen
  • Budgetlægning, månedlig budgetopfølgning og regnskab
  • Controlling
  • Udvikling af ledelsesinformation og analyser
  • Puljeansøgninger og projekter
  • Opfølgning på politiske sager og ny lovgivning med økonomiske konsekvensberegninger
  • Koordinere og drive projekter
Økonomiteamet består af otte økonomikonsulenter, én studentermedhjælper og én indkøbskonsulent. Teamet er en del af afdelingen Økonomi, Personale og IT med reference til chefen for Økonomi, Personale og IT.

Om dig
Med den rette profil vil der være mulighed for at prøve kræfter med en bred pallette af opgaver inden for økonomiopfølgning, controlling, økonomiske analyser, økonomistyring og projektledelse.

Vi søger derfor en person som:
  • Har relevant uddannelse og/eller relevant erhvervserfaring
  • Kan arbejde selvstændigt og udfordre de løsninger, du møder
  • Har stærke analytiske kompetencer
  • Er udviklingsorienteret
  • Har gode samarbejdsevner, og som kan begå sig på tværs af faggrupper og organisatoriske niveauer
  • Har interesse for kommunal økonomistyring
  • Er åben, engageret og trives med en uformel omgangstone
Du vil blive mødt af en åben organisation, der ser dig som en vigtig samarbejdspartner med stor frihed til opgaveløsning under ansvar.

Vi vægter i Økonomi både den faglige og personlige udvikling højt. Du vil derfor både som erfaren og nyuddannet have gode muligheder for udvikling løbende i din ansættelse hos Kerteminde Kommune.

Derudover er der stor fleksibilitet i afdelingen, således du kan skabe den balance mellem arbejdsliv og privatliv, som du har brug for. Herunder op til to hjemme-arbejdsdage i ugen og mulighed for 4-dages arbejdsuge.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn fastsættes i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er på gennemsnitlig 37 timer ugentligt og arbejdspladsen ligger i Kultur og Administrationscenteret i Munkebo, Lindøalléen 51, 5330 Munkebo.

Vil du vide mere?
Spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til Chef for Økonomi, Personale og IT, Nikolaj Sørensen, nisr@kerteminde.dk, tlf. 21 70 96 36.

Det praktiske
Ansøgning, vedlagt cv og relevant dokumentation skal være os i hænde senest mandag d. 21. april 2025 kl. 23.59.

Ansættelsessamtaler forventes at blive gennemført den 23. april og en eventuel anden samtale vil blive afholdt den 28. april 2025.
Ansættelse er pr. 1. juni 2025.

Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.

Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.

Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.

Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.