Gå til sidens indhold
Billedet viser Kerteminde Kommune i en given situation. Klik for at gå til Kerteminde Kommune forside.

Vær med til at sikre Kerteminde kommunes digitale fremtid!

Vil du være med til at sikre vores kommunes digitale fremtid - Så kom med på rejsen!

I Kerteminde Kommune vil vi gerne være med til at styrke og understøtte vores forretning og digitale indsatser gennem sikre, pragmatiske og brugervenlige løsninger. Til det arbejde søger vi en kollega, som kan være med til at styrke den organisatoriske og tekniske sikkerhed og tage vores organisation med videre på den modenhedsrejse, som vi er begyndt.

Om stillingen

Kerteminde kommune søger en dygtig og engageret informationssikkerhedskonsulent, der kan være med til at styrke vores digitale sikkerhed. Som en del af Digitalisering & Informationssikkerhed får du en central rolle i at beskytte kommunens følsomme data og sikre, at vi lever op til de højeste sikkerhedsstandarder.

Dine primære opgaver vil omfatte:
 
  • Sikring af databeskyttelse - Understøt organisationen således, at kommunen overholder gældende lovgivning om databeskyttelse, herunder GDPR.
  • Efterlevelse af standarder - Sikre, at organisationen overholder relevante principper fra sikkerhedsstandarderne ISO 27001/2.
  • Rådgivning og vejledning - Vurdere sikkerhedsaspektet ved nye IT-løsninger og rådgive organisationen omkring eksisterende og nye løsninger i forhold til lovgivningen, politikker og retningslinjer.
  • Opbygning af sikkerhedsbevidsthed - Inspirér og motiver dine kolleger til at handle ansvarligt med følsomme oplysninger.
  • Databehandleraftaler - Afklaring af dataansvar og behovet for databehandleraftaler, herunder understøttelse ifm. aftaleindgåelse og løbende tilsyn med databehandler(e)
  • Risikovurderinger og konsekvensanalyser - Identifikation og vurdering af potentielle trusler mod organisationens informationssikkerhed.
  • Implementering og drift af sårbarhedsscanninger - Identificér og afhjælp potentielle sikkerhedshuller i vores IT-systemer.
  • Logning og overvågning - Opbyg og vedligehold effektive systemer til at detektere og analysere sikkerhedsincidenter.

Din profil
Vi søger en kollega, der er:
 
  • Nysgerrig og lærenem, og som brænder for at lære nyt og udvikle dine kompetencer inden for informationssikkerhed og databeskyttelse.
  • Analytisk og struktureret, og som har en systematisk tilgang til problemløsning og kan arbejde selvstændigt.
  • Kommunikativ stærk og som kan formidle komplekse emner på en letforståelig måde og samarbejde godt med kolleger på alle niveauer.

Erfaring er en fordel, men ikke et krav
Vi er åbne for både erfarne kandidater og nyuddannede, der har en relevant uddannelse og en stor interesse for informationssikkerhed og databeskyttelse. Det vigtigste for os er, at du er motiveret for at gøre en forskel og bidrage til vores fælles mål.

Vi tilbyder dig
 
  • Et meningsfuldt job, hvor du får muligheden for, at være med til at beskytte vores samfund og gøre en forskel for borgerne, virksomhederne og kollegaerne.
  • Faglig udvikling ved, at støtter din personlige og faglige udvikling gennem kurser og efteruddannelse.
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor du bliver en del af et engageret og kompetent team, hvor der er plads til både faglig sparring og socialt samvær.
  • En fleksibel og familievenlig arbejdsplads.

Ansøgning Løn- og ansættelsesvilkår:
Send din ansøgning og CV senest 8. december 2024 – vi glæder os til at læse, hvorfor du er den helt rigtige til stillingen!

Samtaler afholdes mandag den 16. december 2024. Samtalerne afholdes på kommunens Kultur- og Administrationscenter i Munkebo (Lindøalléen 51 5330 Munkebo).

Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer om ugen med mulighed for, at vælge mellem en 4-dages elle 5-dages arbejdsuge.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer. Der indhentes referencer efter nærmere aftale.

Stillingen er med tiltrædelse den 1. februar 2025 eller snarest muligt.

Har du spørgsmål, eller vil du bare høre lidt mere om os og jobbet? Så ring gerne til teamleder af Digitalisering & Informationssikkerhed Jake Lillethorup Mahs på telefon 23819197.

Vi glæder os til at høre fra dig!

 

Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.

Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.

Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.

Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.