Er du en nysgerrig og videbegærlig administrationsbachelorstuderende, der er ivrig efter at afprøve dine teoretiske færdigheder i praksis i en tværfagligt sammensat stab med en bred opgaveportefølje , har vi en praktikplads, vi gerne vil tilbyde dig.
Om praktikstillingenDu vil indgå i Tværfagligt Udviklings- og Kompetenceteam, der består af administrative medarbejdere, faglige konsulenter, Familieplejekonsulenter, en jurist samt en juriststuderende . Teamet varetager opgaver inden for drift og udvikling af Børn, Unge Uddannelsesafdelingen for børn og unge mellem 0 - 18 år. Teamet er en del af Børn, Unge og Uddannelsesafdelingen, som har base på Kultur- og administrationscentret i Munkebo.
Teamet har en høj grad af indflydelse og fleksibilitet i opgaveløsningen. Medarbejderne i teamet hjælper hinanden og har en uformel omgangstone med fokus på et godt arbejdsmiljø. Teamet har tæt samarbejde med kommunens andre afdelinger og med kommunens skoler og dagtilbud.
Dine opgaverDu vil i din praktik arbejde inden for børn, unge og uddannelsesområdet, hvor du sammen med teamets medarbejdere vil løse følgende opgaver:
- Borgerbetjening (digitalt, telefonisk og personligt)
- Analyser og andre opgaver forbundet med betjening af ledergrupper og det politiske udvalg.
- Understøtte drifts- og udviklingsopgaver inden for skole- og dagtilbudsområdet
- Kommunikationsopgaver indenfor hjemmeside og intranet
Derudover kan der opstå nye opgaver undervejs i din praktik. Ligesom du også kan have en interesse i særlige opgaver, som så kan tilfalde dig.
Vi tilbyder dig:
- En praktik, hvor du vil kunne prøve kræfter med en lang række forskelligartede arbejdsopgaver
- Vejledning fra engagerede kolleger med forskellige faglige baggrunde og med stort engagement.
- En arbejdsplads i udvikling, der søger mod at tilbyde familierne helhedsorienterede løsninger.
- En spændende, udfordrende og travl hverdag.
- En praktik i et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor vi vil gøre vores for, at du får et en god og lærerig oplevelse.
Vi forventer af dig, at du:
- Er nysgerrig og videbegærlig.
- Har lyst til at dykke ned i lovgivning og omsætte den ind i løsninger for familierne.
- Er god til at tænke logisk – gerne med en god tal- og dataforståelse
- Er systematisk og har et godt overblik.
- Er serviceminded og god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt.
- Er fortrolig med brugen af IT og indstillet på at lære nye systemer at kende.
- Kan arbejde både selvstændigt og sammen med andre.
Hvis du derudover kan medvirke til et godt arbejdsmiljø og omstille dig, når verden forandrer sig, er vi et godt match.
Har du brug for mere information eller har du spørgsmål kan du kontakte leder Stine Matzen tlf. 42742929 eller specialist Rie Salomonsen tlf. 30466324.
Ansøgningsfrist er mandag den 4. november.
Samtaler vil foregå fredag den 8. november 2024.
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.