Økonomikonsulent til specialundervisning, Gladsaxe Kommune, der arbejder for at skabe de bedste rammer og børn unge- Vil du være med til at bruge økonomistyring som redskab til at skabe et godt børne- og ungeliv?
I Økonomi- og Personale søger vi en helheds- og udviklingsorienteret økonomikonsulent til specialundervisning i vores budgetteam.
Om stillingen
Som økonomikonsulent på det udskilte specialundervisningsområde (inkl. gruppeordninger for 0-6-årsområdet) får du en central rolle i både den overordnede økonomistyring og den løbende drift. Du bringer stærk økonomifaglighed i spil og fungerer som økonomisk højre hånd for cheferne på skole- og familieområdet, hvor du bidrager til løbende overblik, opfølgning og et solidt beslutningsgrundlag.
Du arbejder proaktivt og helhedsorienteret og omsætter strategiske visioner til konkrete løsninger i økonomistyringen. I den forbindelse indtænker du, hvordan compliancekrav (fx IM-kontoplan, konteringspraksis mv.) kan samordnes med de overordnede styringsambitioner.
Du har ansvar for den samlede økonomistyring på området, men varetager også konkrete driftsopgaver, herunder ajourføring af takster, oprettelse af tilbud og registrering af elever i fagsystemer. Det forudsætter, at du trives med at arbejde tæt på data, systemer og detaljer og ser driften som en forudsætning for god styring og bæredygtig udvikling.
På området er der behov for at revidere de nuværende ressourceallokeringsmodeller, så de bliver tidssvarende og bedre understøtter de faglige strategier. I den forbindelse får du rollen som ansvarlig projektleder, der skal lede og gennemføre forandringer i styringsmodellerne i samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere. Du trækker på erfaring med projekt- og procesledelse og formår at skabe tillid blandt institutionsledere, chefer og direktion, faglige organisationer og politisk niveau.
Stillingen rummer således både udviklings- og driftsopgaver.
Til den rette kandidat med de rette erfaringer og kompetencer vil der være mulighed for indplacering som special- eller chefkonsulent.
Dine primære opgaver
Driftsopgaver- Budgetlægning og beregning af takster
- Løbende budgetopfølgning
- Regnskabsopgaver, herunder afrapportering og opgørelser
- Understøttelse af fagchefer med analyser og ledelsesinformation
- Ajourføring af fag- og økonomisystemer med elever og takster
- Controlling af områdets udgifter og indtægter
- Udarbejdelse af notater og bidrag til politiske sager
Udviklingsopgaver- Udvikling og implementering af nye ressourceallokeringsmodeller på specialundervisningsområdet
- Udarbejdelse og videreudvikling af flerårige udgiftsprognoser
- Løbende udvikling af økonomistyring og beslutningsgrundlag for fagchefer, direktion og politisk niveau
Om afdelingen og teametStillingen er placeret i budgetteamet, der består af i alt seks økonomikonsulenter, som en del af afdelingen, Økonomi og personale, i Børne- og Kulturforvaltningen. Afdelingslederen for Økonomi & Data er direkte personaleleder for økonomikonsulenten i budgetteamet.
Udover budgetteamet består Økonomi & Personale også af følgende teams: Regnskab og tre Økonomi & Personalepartnerteams, der understøtter de decentrale institutioner med økonomi- og personaleopgaver. Økonomi & Personale består af i alt ca. 35 medarbejdere.
Tilgang til arbejdet med økonomistyring
I Økonomi & Data er alles indsats afgørende for, at vi lykkes. Vi hjælper hinanden, udvikler økonomistyringen og arbejder som ét hold. Vi er nysgerrige på hinandens perspektiver og drøfter formål og mening med det, vi arbejder med. Du bliver en del af et fællesskab, hvor du får reel indflydelse på udviklingen af økonomistyringen. Vi lægger vægt på, at de bedste løsninger skabes i et tværfagligt miljø, og vi arbejder derfor tæt sammen med vores kollegaer fra andre afdelinger.
I Økonomi & Personale tror vi på, at god økonomistyring ikke alene handler om incitamentstrukturer, men at økonomistyringen skal samtænke og understøtte de faglige strategier og visioner. Vi bestræber os på at levere strategisk og økonomifaglig rådgivning, der bygger på en dyb forståelse af, hvad det kræver at drive vores velfærdsinstitutioner.
Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen aftales efter gældende overenskomst.
Den rette kandidat kan ansættes som fuldmægtig, special/chefkonsulent efter erfaring og kompetencer.
Stillingen er fast stilling - 37 timer om ugen.
Der indhentes referencer forud for ansættelse.
Yderligere information
Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Økonomi & Personale, Emil Kyhl Bagger, på
emani@gladsaxe.dk eller telefon 31 22 96 11. Alternativt, specialkonsulent, Pernille Jørgensen på
perjoe@gladsaxe.dk.
Ansøgningsfrist og tiltrædelse
Vi skal modtage din ansøgning senest søndag den 18. januar 2026. Der forventes afholdt 1. runde samtaler onsdag den 21. januar 2026 og 2. runde samtaler tirsdag den 27. januar 2026. Tiltrædelse pr. 1. marts 2026.
I Gladsaxe tager vi udgangspunkt i borgernes og virksomhedernes behov og trivsel i alt, hvad vi gør. Bæredygtig velfærd og udvikling er en mærkesag for os og vi arbejder for både social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed. Med FN’s verdensmål som ramme ser vi en bæredygtig fremtid som noget, vi skaber sammen – med borgere, virksomheder, foreninger og lokalsamfundet. Du kan læse mere om vores mål i Gladsaxestrategien. Ingen ansatte i Gladsaxe Kommune må ryge eller bruge tobaksrelaterede produkter i arbejdstiden, som for eksempel snus og vapes.Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.