Familieafdelingen søger socialrådgivere eller socialformidlere der kan arbejde med både forebyggelses- og myndighedsopgaver.
Da vi har et par rådgivere, der går på barsel og en intern rokade, har vi valgt at opslå nogle faste stillinger på 37 timer.
Vi søger en børne- og ungerådgiver, hvor du skal være med til at arbejde på tværs af enheder og fagligheder ud fra en fælles strategi –
Deltagelsesmuligheder for alle. Ambitionen er, at flere børn skal trives. Vi tror på, at sikring af barnets deltagelsesmuligheder både fagligt og socialt er vejen til bedre trivsel for flere børn.
Vi har behov for at gå nye veje og i langt større udstrækning arbejde tværprofessionelt omkring børn og unges trivsel. Vi er derfor rykket ud i skoledistrikterne og sidder to dage om ugen på en skole sammen med andre rådgiverkollegaer i distriktet og sammen med kollegaer fra PPR, SSP og vores familiekonsulenter i et tværprofessionelt team (TPT).
Vi leder efter dig, der allerede har erfaring med at være børne- og ungerådgiver eller dig, der ønsker at blive børne- og ungerådgiver. Vi lægger vægt på, at du har et godt overblik, gode samarbejdsevner og erfaring med tæt tværfagligt samarbejde i familier med komplekse problemstillinger. Du kan være uddannet socialrådgiver eller socialformidler og kan kombinere administrativt arbejde med gode relationelle kompetencer.
Barnets lov
I forhold til Barnet Lov er vi godt i gang med at implementere den nye lovgivning og nye arbejdsgange – nogle ting ligger allerede fast og andre er i proces, og det sker med involvering af medarbejdere for at kunne drage nytte af erfaringer fra hverdagen. Vi har allerede øvet os en hel del, da vi har været en del af det Frikommuneforsøg, som har været med til at sætte præg på Barnets Lov.
FIT
Vi skal i langt højere grad end tidligere inddrage barnet og forældrene i vores forløb, og så er vi meget optagede af at have et godt samarbejde med vores familier. Derfor anvender vi metoden
FIT (Feedback Informed Treatment) i vores møder, netværksmøder og samtaler med familier, børn og unge. FIT er med til at sikre os, at det vi gør, faktisk også er hjælpsomt for vores børn og familier.
Fit anvendes også til at følge med i udviklingen og inddrages som en del af vores skriftlige arbejde. Her kan du se
én af vores rådgivere fortælle om, hvor stor betydning brugen af FIT i myndighedsarbejdet har fået i en Social TalkIntroforløb og arbejdet i Familieafdelingen
Vi lægger vægt på, at du får så god en start som muligt, og derfor tilrettelægger vi et introforløb, der tager udgangspunkt i hvilken erfaring du har, og som udgangspunkt kører de første tre måneder. I Familieafdelingen har vi været i gang med at styrke ledelsen tæt på dig og dine kolleger. Derfor er der blevet ansat en faglig koordinator, som blandt andet tager hånd om, at du kommer godt i gang fagligt.
Vi er en familieafdeling, der vægter, at der i en travl hverdag både er plads til at være sociale og omsorgsfulde over for hinanden. Familieafdelingen er også en arbejdsplads med rum til at udvikle sig fagligt og personligt, og der er en høj grad af trivsel blandt medarbejderne og ledere.
Stillingsbeskrivelse
Du møder mandag og onsdag på den distriktsskole, som du er tilknyttet. De resterende dage arbejder du ud fra Familieafdelingen, som ligger ved Gladsaxe Kommunes rådhus. Målgruppen er udsatte børn og unge med psykosociale vanskeligheder i aldersgruppen 0-23 år.
Der arbejdes inden for både § 30.4 (råd og vejledning) og det fulde sagsforløb fra underretning, screening, afklaring, børnefaglig undersøgelse og støttende indsatser. Vi har fokus på det helt tætte og kontinuerlige samarbejde med vores familier og vægter derfor at sagerne følges fra start til slut af samme rådgiver. Anbringelser varetages af vores anbringelsesteam.
Du vil referere til en monofaglig leder i Familieafdelingen og en tværprofessionel leder ude på den skole, hvor du sidder. Derudover vil du være omgivet af hjælpsomme kollegaer, så der altid sparring lige ved hånden.
Familieafdelingen
Afdelingen består på nuværende tidspunkt af ca. 60 rådgivere – herunder et specialteam, 4 familieplejekonsulenter, et Sikkerhedsplanteam samt 7 i ledelsesgruppen. Som ansat i Familieafdelingen vil du komme til at indgå i kommunens samlede indsats for børn, unge og deres familier. Familieafdelingen ligger under Familie og Rådgivning og er forankret i Børne og Kulturforvaltningen.
Vi tilbyder
- Løbende ekstern supervision
- Fleksibel arbejdstid
- Mulighed for hjemmearbejdsdage
- Grundig oplæring, introduktion, undervisning og supervision i FIT
- Mulighed for løbende faglig opkvalificering i form af kurser og temadage
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat efter gældende overenskomst.
Nyuddannede ansættes i Gladsaxe Kommune på løntrin 34+1 og øvrige får tilsvarende lønløft ud fra deres anciennitet.
Stillingerne er til besættelse pr. 1. januar 2025 eller snarest derefter.
Ansættelsesforløbet
Har du lyst til at vide mere om stillingen er du velkommen til at ringe til teamleder Louise Astrup på telefon 51 60 19 49 eller teamleder Nanna Groth på telefon 21 16 56 24.
Ansøgningsfrist
Søndag den 8. december 2024 kl. 12.00.
Vi afholder løbende samtaler.
Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn/identitet, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.