Gå til sidens indhold
Billedet viser Fredensborg Kommune i en given situation. Klik for at gå til Fredensborg Kommune forside.

Lønkonsulent til spændende og alsidige opgaver i Team Løn

Har du flair for løn, blik for detaljer – og lyst til at blive en del af et stærkt fællesskab? Så er det måske dig, vi søger som ny lønkonsulent i Fredensborg Kommunes Team Løn. Her får du både udfordringer, fleksibilitet og en hverdag fyldt med godt humør.

Om jobbet og afdelingen
Vi søger en lønkonsulent på fuld tid (37 timer) med opstart den 1. december. Stillingen er en del af Center for Økonomi og Indkøb, hvoraf Team Løn består af 8 dygtige, ansvarlige og hjælpsomme kolleger, der brænder for at levere korrekt og rettidig løn til kommunens ansatte.
Team Løn spiller en central rolle i kommunens drift. Vi udvikler løbende digitale løsninger, der gør processerne mere enkle og smidige – både for os selv og for vores samarbejdspartnere. Succes i jobbet handler derfor både om at have styr på løn, men også om at bidrage til udvikling og samarbejde, så vi sammen løfter kvaliteten og effektiviteten, med det formål at frigøre mere tid til kerneopgaven for centrale og decentrale enheder.

Primære arbejdsopgaver
Som lønkonsulent bliver du en vigtig brik i at sikre korrekt lønudbetaling og god service til medarbejdere og ledere i kommunen.
Vi fordeler opgaverne efter kompetencer, og dine opgaver vil bl.a. omfatte:
  • Håndtering af lønudbetalinger. Vi fordeler opgaverne efter overenskomstområder
  • Fortolkning og anvendelse af overenskomster og forhåndsaftaler
  • Arbejde i Silkeborg Data – herunder fejlsøgning og support
  • Opgaver relateret til betaling af skat, afstemninger og refusioner, hvis du har erfaring heri
  • Telefonisk og personlig betjening af vores medarbejdere og samarbejdspartnere

Faglige og personlige kompetencer
Vi lægger vægt på, at du:
  • Har solid erfaring med lønarbejde i en kommune eller evt. en region
  • Kender til Silkeborg Data eller blot er en ørn til at sætte dig ind i nye IT-systemer
  • Har indsigt i overenskomster, gerne men ikke nødvendigvis på området for social- og sundhedspersonale
  • Trives med individuelt ansvar og kan bevare overblikket – også når tempoet er højt
  • Bidrager med godt humør og en positiv tilgang til samarbejdet i teamet

Hvad kan vi tilbyde
Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor arbejdsglæde, fleksibilitet og faglighed går hånd i hånd.
Hos os får du blandt andet:
  • Fleksibel arbejdstid og fast hjemmearbejde hver fredag
  • En aktiv og social arbejdsplads med en velfungerende kantine
  • En arbejdsplads med højt til loftet og fokus på trivsel
  • Nærværende ledelse og kolleger, der tager godt imod dig og hjælper dig med at falde til
     
Er du klar til at tage næste skridt i din karriere som lønkonsulent? Så send os din ansøgning og fortæl, hvorfor du vil være en del af vores hold.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Lene Fisker Bendix på lfib@fredensborg.dk.

Arbejdssted er Fredensborg Rådhus, Egevangen 3b, 2980 Kokkedal
Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Vi har som udgangspunkt lang mandag og kort fredag, og ser gerne at du møder ind i tidsrummet mellem kl. 7 og kl. 8.30.

Ansøgningsfrist: 19. oktober 2025
Tiltrædelse: 1. december 2025
Vi læser ansøgningerne løbende og inviterer relevante kandidater til samtale.
Samtaler afholdes mandag d. 27. oktober.