Gå til sidens indhold
Billedet viser Fredensborg Kommune i en given situation. Klik for at gå til Fredensborg Kommune forside.

Afdelingsleder til Granbohus, Fredensborg

Afdelingsleder til Granbohus Fredensborg

Brænder du for at lede og udvikle, og har du den pædagogfaglige kerneopgave som din drivkraft? Så er der en spændende jobmulighed på Granbohus.
Granbohus er Fredensborg Kommunes børne- og ungehjem og tilbyder støtte-og aflastningsophold jf. Barnets Lov/Serviceloven til familier med hjemmeboende børn og unge med vidtgående fysisk og/eller psykisk handicap.
Granbohus er fysisk placeret på to matrikler i henholdsvis Fredensborg og Jægerspris. Den ledige stilling er som afdelingsleder for afdelingen for småbørn, Fredensborg.

Granbohus' formål og målsætning
Institutionens formål er at yde omsorg, pleje og udvikling til børn og unge med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Formålet er også at støtte op om familien, så barnet/den unge kan blive boende hjemme, så længe det er rigtigt for barnet/familien.

En overordnet målsætning for børnene/de unges ophold er, at give barnet/den unge og familien mulighed for et pusterum:
  • At barnet/den unge får oplevelser, netværk og venskaber
  • Et fællesskab, som tilbyder forudsigelighed og retten til forventningens glæde

Granbohus småbørnsafdeling, Fredensborg
Småbørnsafdelingen danner ramme for støtteophold til 70 børn og unge i alderen 0-10 år. Der er 12 børn på ophold dagligt, og 18 fagligt engagerede fastansatte medarbejdere er tilknyttet afdelingen og dertil en række dygtige timeansatte vikarer. Den uddannelsesmæssige baggrund hos medarbejderne spænder både over det somatiske og det pædagogiske fagområde.
Børnene kommer på Granbohus om eftermiddagen efter dagtilbud og tager næste morgen fra Granbohus til dagtilbud. Brugerne går på forskellige specialbørnehaaver og skoler, og flere møder kun hinanden på Granbohus.

På Granbohus tager det socialpædagogiske arbejde afsæt i en fælles referenceramme, hvor struktur og genkendelighed er væsentlige tilgange for at skabe et trygt og forudsigeligt ophold for børnene/de unge. Denne tryghed og forudsigelighed skaber grundlag for brugernes "ret til forventningens glæde".

Alle medarbejdere på Granbohus har deltaget/skal deltage i kompetenceudviklingsforløb i Kognitiv Ressourcefokuseret Anerkendende Praksis (KRAP), et forløb, der engang årligt tilbydes nye medarbejdere og som er et væsentligt værktøj i det daglige pædagogiske arbejde.

Som afdelingsleder på Granbohus får du mulighed for at varetage mange forskelligartede ledelsesopgaver i en selvstændig ramme, med tæt sparring i den øvrige ledelsesgruppe. Ledelsesgruppen består af forstander og fire afdelingsledere. Vi bruger hinandens kompetencer aktivt og på tværs i ledergruppen og matrikler. Vi forventer at du har en ledelsesuddannelse på diplomniveau eller er motiveret for at påbegynde en lederuddannelse.

Vi søger en leder, der
- Har mod og er ansvarsbevidst, kan bevare overblikket og samtidig se de vigtige detaljer. Du trives med forskelligartede opgaver – fra daglig drift og administration til faglig udvikling og personaleledelse.
- Har øje for at understøtte og være tydelig omkring personalets rammer i kerneopgaven, samt for personalets samarbejde og faglige udvikling, så Granbohus fortsat er en attraktiv arbejdsplads med høj faglig pædagogisk kvalitet.
- Har opmærksomhed på, at medarbejdernes kompetenceniveau stemmer overens med opgaven og støtter dem i processen. Du kan uddelegere og sætte medarbejdernes kompetencer i spil – du lytter, giver plads og tilbyder relevant faglig sparring.
- Har erfaring fra arbejdet med børn og unge med særlige behov og/eller udsatte børn og unge, og du har ledelsesmæssig opmærksomhed på at være nærværende og synlig i den pædagogiske praksis.
- Arbejder tillidsbaseret og skaber dialog, sparring og samarbejder med forældre, medarbejdere og sagsbehandlere. Du kan kommunikere professionelt i relevante sammenhænge – både internt og eksternt.
- Har erfaring med dokumentation og flair for IT og nye systemer.
- Er klar til at møde en eksisterende organisation med respekt, men også med potentiale for udvikling og forandring, hvor du kan være tydelig og motiverende i din kommunikation.
- Vi forventer, at du har en ledelsesuddannelse eller er motiveret for at påbegynde uddannelse.

Vi kan tilbyde dig
- En ledelsesopgave med plads til at udfolde dit faglige og personlige lederskab samt et ledelsesmæssigt frirum.
- En plads i en erfaren og engageret ledergruppe, der er båret af ordentlighed og rettidig omhu.
- En engageret organisation og medarbejdergruppe, der arbejder med fagligstolthed og omhu i opgaveløsningen.

Det praktiske
Ansættelse og løn sker efter gældende overenskomst som leder med personaleansvar og uden højeste arbejdstid. Arbejdstiden kan tilrettelægges fleksibelt.
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt den 26. august 2025 og med mulighed for at ansøgere indbydes til 2. samtale den 28. august 2025.
Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. oktober 2025.

Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Forstander Camilla Gantriis, telefon 23 30 02 83