Gå til sidens indhold
Billedet viser Fredensborg Kommune i en given situation. Klik for at gå til Fredensborg Kommune forside.

Afdelingsleder med lyst til at lede faglige fællesskaber – Granbohus

Brænder du for at lede og udvikle, og har du den pædagogfaglige kerneopgave som din drivkraft? Så er der en spændende jobmulighed på Granbohus.

Granbohus er Fredensborg Kommunes børne- og ungehjem og tilbyder støtte- og aflastningsophold jf. Barnets Lov/Serviceloven til familier med hjemmeboende børn og unge med vidtgående fysisk og/eller psykisk handicap. Granbohus er fysisk placeret på to matrikler i henholdsvis Fredensborg og Jægerspris.
Da vores nuværende afdelingsleder efter 25 år har valgt at gå på pension, søger vi en afdelingsleder med ledelsesmæssig og socialpædagogisk baggrund. I stillingen vil du få mulighed for at bruge dine kompetencer som leder til at støtte medarbejderne i deres faglige ansvar for brugerne.

Granbohus' formål og målsætning
Institutionens formål er at yde omsorg, pleje og udvikling til børn og unge med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Formålet er også at støtte op om familien, så barnet/den unge kan blive boende hjemme, så længe det er rigtigt for barnet/familien.
En overordnet målsætning er at give barnet/den unge og familien mulighed for et pusterum:
  • At barnet/den unge får oplevelser, netværk og venskaber
  • Et fællesskab, som tilbyder forudsigelighed og retten til forventningens glæde

Granbohus Skovridergården Jægerspris
Skovridergården danner ramme for støtteophold til 45 børn og unge i alderen 14-22 år. Der er 6 brugere på ophold dagligt, og 10 fagligt engagerede medarbejdere er tilknyttet afdelingen. Den uddannelsesmæssige baggrund spænder både over det somatiske og det pædagogiske fagområde.
Brugerne kommer på Granbohus om eftermiddagen efter dagtilbud og tager næste morgen fra Granbohus til dagtilbud. Brugerne går på forskellige specialskoler, STU’er og værksteder, og flere af dem møder kun hinanden på Granbohus.
På Granbohus tager det socialpædagogiske arbejde afsæt i en fælles referenceramme, hvor struktur og genkendelighed er væsentlige tilgange for at skabe et trygt og forudsigeligt ophold for brugerne. Denne tryghed og forudsigelighed skal skabe grundlag for brugernes "ret til forventningens glæde".
Alle medarbejdere på Granbohus har deltaget i kompetenceudviklingsforløb i Kognitiv Ressourcefokuseret Anerkendende Praksis (KRAP), et forløb, der en gang årligt tilbydes nye medarbejdere.
Som afdelingsleder på Granbohus får du mulighed for at varetage mange forskelligartede ledelsesopgaver i en selvstændig ramme, med tæt sparring i den øvrige ledelsesgruppe. Ledelsesgruppen består af forstander og fire afdelingsledere. Vi bruger hinandens kompetencer aktivt og på tværs i ledergruppen og matriklerne.

Vi søger en leder, der:
  • Har mod og er ansvarsbevidst, kan bevare overblikket og samtidig se de vigtige detaljer. Du trives med forskelligartede opgaver – fra daglig drift og administration til faglig udvikling og personaleledelse.
  • Har øje for at understøtte og være tydelig omkring personalets rammer i kerneopgaven, samt for personalets samarbejde og faglige udvikling – så Granbohus fortsat er en attraktiv arbejdsplads med høj faglig pædagogisk kvalitet.
  • Har opmærksomhed på, at medarbejdernes kompetenceniveau stemmer overens med opgaven og støtter dem i processen. Du kan uddelegere og sætte medarbejdernes kompetencer i spil – du lytter, giver plads og tilbyder relevant faglig sparring.
  • Har erfaring fra arbejdet med børn og unge med særlige behov og/eller udsatte børn og unge, og du har ledelsesmæssig opmærksomhed på at være nærværende og synlig i den pædagogiske praksis.
  • Arbejder tillidsbaseret og skaber dialog, sparring og samarbejder med forældre, medarbejdere og sagsbehandlere. Du kan kommunikere professionelt i relevante sammenhænge – både internt og eksternt.
  • Har erfaring med dokumentation og flair for IT og nye systemer.
  • Er klar til at møde en eksisterende organisation med respekt, men også med potentiale for udvikling og forandring, hvor du kan være tydelig og motiverende i din kommunikation.

Vi kan tilbyde dig:
  • En ledelsesopgave med plads til at udfolde dit faglige og personlige lederskab samt et ledelsesmæssigt frirum.
  • En plads i en erfaren og engageret ledergruppe, der er båret af ordentlighed og rettidig omhu.
  • En engageret organisation og medarbejdergruppe, der arbejder med faglig stolthed og omhu i opgaveløsningen.

Det praktiske:
Ansættelse og løn sker efter gældende overenskomst som leder med personaleansvar og uden højeste arbejdstid. Arbejdstiden kan tilrettelægges fleksibelt.

1. ansættelsessamtale afholdes 26. marts 2025. Herefter udvælges ansøgere til evt. 2. samtale den 28. marts 2025.

Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:

Forstander Camilla Gantriis, telefon 2330 0283