Voksenteamet i Fredensborg kommune har fået politisk opbakning til en stor opnormering på det specialiserede voksenområde. Vores ambition er at styrke den høje faglighed og kvalitet i sagsbehandlingen, i samarbejdet med, og til gavn for, borgere og pårørende. Sammen med dig, vil vi arbejde for at mennesker med handicap og sociale udfordringer tilbydes den rette hjælp, gennem relevante indsatser, fordi alle har ret til et meningsfuldt liv.Kort om organiseringenOrganiseret under Center for psykiatri og handicap, sagsbehandler Voksenteamet indenfor servicelovens område med voksne borgere, der har komplekse handicaps, psykiske lidelser og sociale udfordringer.
Med opnormeringen vokser vi fra 9 rådgivere til 12 og derudover er der også tilført yderligere ressourcer til centrets konsulentteam, der understøtter Voksenteamet i sagsbehandlingen.
Vi arbejder ud fra en rehabiliterende og løsningsfokuseret tilgang, i kombination med VUM 2.0, som skabelon for vores sagsbehandling.
Voksenteamet har implementeret en ny teamstruktur, således at hver rådgiver i højere grad kan udvikle sin faglighed og blive super skarp og dygtiggøre sig indenfor et afgrænset område af Serviceloven, samtidig med at alle får større mulighed for at bringe egne ressourcer og interesser i spil. Der er rig mulighed for læring, uanset om du ønsker en høj gad af specialisering eller hvis man ønsker en mere bred og generel know-how indenfor området.
Vi er i en periode med mange vigtige opgaver og har brug for dig der trives i varierende opgaver, i varierende tempi.
Voksenteamet er inddelt i 3 mindre teams, der hver varetager sagsbehandling og opfølgning indenfor et afgrænset lovområde i Serviceloven:
- Team 1 - socialpædagogisk støtte (§85 + §85a), midlertidige botilbud (§107) samt krisecenter og herberg (§§109 + 110)
- Team 2 - beskyttet beskæftigelse (SEL §103), samværs- og aktivitetstilbud (SEL §104) samt længerevarende botilbud (SEL §108 og ABL §105)
- Team 3 - aflastning/afløsning (SEL §84), BPA/hjælperordninger (SEL §§95, 96), ledsagerordning (SEL §97), kontaktperson til døvblinde (SEL §98) samt merudgifter (SEL §100)
Dine primære funktioner vil være at - yde rådgivning og vejledning, særligt indenfor eget team, men også generelt
- behandle ansøgninger om støtte, herunder udrede borgers støttebehov og udarbejde faglige vurderinger
- indstille til visitation og videreformidle afgørelserne deraf
- kommunikere mundtligt og skriftligt med borger, pårørende og samarbejdspartnere
- sørge for koordinering og opfølgning på igangværende indsatser, både internt i kommunen og eksternt
I relation til ovenstående, vil andre opgaver omfatte dialoger og samarbejde med pårørende og værger samt værgemålsansøgninger til Familieretshuset og klagebehandling i samarbejde med vores socialjuridiske konsulent.
Hos os får du lige det mereDu kan glæde dig til at blive en del af et fagligt anerkendende fællesskab med plads til personlig og faglig udvikling. Vi sørger for et introduktionsprogram, hvor vi tager afsæt i dine motivationsfaktorer. Dine kollegaer er klar med faglig sparring, ligesom du vil få glæde af samarbejdet med centerets konsulenter samt modtage ekstern supervision.
Du kan se frem til en hverdag med afvekslende opgaver i et socialfagligt spændende og udfordrende job, hvor du får hjælp til at prioritere i dine opgaver og blive klædt på til næste skridt i din nærmeste udviklingszone.
Vi vægter et tæt og uhøjtideligt kollegaskab, bl.a. i form af ugentlige fællesmorgenmad og kagepause og vores frokostpauser foregår samlet med plads til hyggelige ikke-faglige snakke.
Skal du have privat- og arbejdsliv til at gå op, så tilbyder vi også fleksibel arbejdstid samt mulighed for hjemmearbejdsdage. Hertil er rådhuset desuden lukket fredage, hvor alle arbejder hjemmefra.
Dine kvalifikationer- du er uddannet socialrådgiver (eller lige ved at være det), socialformidler eller har anden relevant socialfaglig baggrund
- du er en stærk kommunikator, skriftligt og mundtligt, i forhold til borgere, pårørende og samarbejdsrelationer
- du har en anerkendende tilgang til borgerne, samtidig med at du formår at varetage rollen som myndighedsforvalter
- du er fagligt engageret og pligtopfyldende
- du kan samarbejde konstruktivt med mange forskellige mennesker i forskellige arenaer
- du deler din viden og bidrager til fællesskabet, fagligt og socialt
En del af dine arbejdsopgaver vil være forbundet med kørsel, hvorfor kørekort vil være en fordel, men ikke et krav.
Din kommende arbejdspladsDin kommende arbejdsplads er fysisk placeret på Fredensborg Rådhus i Kokkedal, tæt på motorvej og offentlige trafikforbindelser og gratis parkering samt mulighed for ladning af el-bil tæt på. Rådhuset råder over flere el-biler der kan benyttes til tjenestelig kørsel i lokal- og nærområdet og byder derudover på en skøn kantine med en sund og varieret buffet, motionsrum, gratis medarbejderklub samt diverse tilbud- og rabatordninger.
Løn og ansættelsesforholdDer er tale om fuldtidsstillinger, med ansættelse senest den 1. februar 2025, eller tidligere hvis muligt.
Hvis du er den rette kandidat, er vi også åbne for deltidsansættelse.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og med udgangspunkt i principperne om Ny Løn.
Ved tilbud om ansættelse vil der blive indhentet reference samt straffeattest.
Vil du vide mere?Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Michelle Løwe på 61 13 50 48 eller myndighedsleder Mette Meyer mobil på 21 59 51 27.
Hvis du stadig læser med og kan se dig selv i Voksenteamet, ser vi frem til at læse din ansøgning!I din ansøgning bedes du angive hvilket team du tænker vil matche dig bedst.
AnsøgningsfristSidste frist for at sende din ansøgning er tirsdag den 3. december kl. 23.59, men vi vil løbende vurdere indkomne ansøgninger.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag den 5. december samt onsdag den 10. december på Fredensborg Rådhus.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge.