Vil du være en del af et fantastisk team og være med til at forme og understøtte udviklingen af kvalitets- og læringsindsatsen i tilbuddene på socialområdet i Favrskov Kommune med fokus på, hvad der giver mening for borgerne, områdets tilbud og organisationen? Og er du god til at koble socialfaglige og sundhedsfaglige perspektiver og hensyn?
Team for Kvalitet og Læring (TKL) består af fire medarbejdere, der har hovedfokus på sundhed, kvalitet og udvikling, målrettet undervisning og læring til medarbejderne på hele socialområdet. TKL understøtter socialområdets områdeledere og afdelingsledere ved planlægning og afvikling af bl.a. temadage, udviklingsprocessen, og implementerings processer. TKL står også for løbende projekt - koordinering og -ledelse.
I Social og Sundhed arbejder vi ud fra visionen
Sammen om et Sundt og Værdigt Liv. Visionen er et fælles pejlemærke for det daglige arbejde og forener os på tværs af fagområderne, der skal understøtte kvalitet og sammenhænge i borgernes forløb. Du kan høre mere om visionen i
visionsvideoerne. Med afsæt i visionen, arbejder socialområdet med afsæt i en recovery-orienteret rehabiliterende tilgang til borgerne.
Om stillingen
Team for Kvalitet og Læring er et team på i alt 4 medarbejdere, som er forankret under Områdeleder for Voksenhandicap Eva Stride. Men ledet i tæt samarbejde med den samlede områdeledelse på socialområdet. Teamet har en tæt tilknytning til driften samt de 10 afdelingsledere i Social og psykiatri og i Voksenhandicap.
Team for Kvalitet og Læring medvirker til at styrke den faglige robusthed i organisationen. Dette indebærer bl.a. systematisk arbejde med koblingen mellem faglig kvalitet og kompetenceudvikling både på tværs af hele socialområdet og ude på de enkelte afdelinger. Det er et tværfagligt sammensat team, hvor alle arbejde meget selvstændigt men har fokus på at sikre et fællesskab og godt arbejdsmiljø i teamet.
Det er en fordel, hvis du har kendskab til socialområdet, så du kan indgå i faglige drøftelser, samt sparre med lederne med henblik på at understøtte den faglig udvikling i tilbuddene.
Du kan læse mere om socialområdet i vores
kvalitetsstandard.
Teamets opgaver:
- Understøttelse af Sundhedsfremme og forebyggelse
- Uddannelses/oplærings opgaver som medicinhåndtering og sundhedsfaglige indsatser på socialområdet.
- Ledelsesunderstøttelse til forberedelse og opfølgning på tilsynsbesøg fra Styrelsen for Patientsikkerhed, Socialtilsyn og Arbejdstilsynet.
- Understøttelse af dokumentationsstrategien, som bla. indbefatter undervisning i fagsystemer.
- Udarbejdelse af retningslinjer, anvisning, og arbejdsgangsbeskrivelser
- Koordinering og samarbejde omkring elever og studerende
- Ledelsesunderstøttelse f.eks. sparring eller planlægning af temadage
Din profil
Dine faglige kompetencer- Du har en relevant social eller sundhedsfaglig uddannelse, og/eller erfaring som konsulent.
- Har erfaring i at arbejde tværfagligt og på tværs af sektorer.
- Har erfaring i at arbejde med og omkring UTH
- Erfaring i at arbejde med lovgivning om magtanvendelse, samt erfaring med at oversætte af lovgivning til praksis.
- Du har erfaring med at koble de socialfaglige og de sundhedsfaglige tilgange i praksis.
- Du har erfaring med udvikling og implementering af social- og sundhedsfaglig kvalitet, der skaber effekt og værdi hos borgerne.
Dine personlige kompetencer- Du har stærke relationelle kompetencer.
- Du har gode både skriftlige og mundtlige formidlingsevner, så du kan kommunikere vigtigheden af kvalitetsarbejdet samt arbejdet med læring og uddannelse på tværs af organisationen.
- Du er dialogorienteret og anerkendende i dit samarbejde med chef, ledere og medarbejdere.
- Du er struktureret, kan bevare overblikket, se nuancerne, holde fokus på kerneopgaven og prioritere.
- At du kan tage initiativ og selvstændigt løse opgaver.
- Du har flair for IT især med fokus på fagsystemer og gerne erfaring med Sensum.
- Du trives med en foranderlig arbejdsdag med forskellige opgaver, hvor du sammen med teamet er med til at definere indholdet.
Yderligere oplysninger
Dit primære arbejdssted vil være Favrskov Sundhedscenter, Hadsten (Hovvej 76, Hadsten), men du må påregne skiftende arbejdssteder samt kørsel mellem vores matrikler, hvorfor kørekort er en forudsætning.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet, er du velkommen til at ringe til Områdeleder Eva Stride på tlf.: 22 18 16 05.
Ansøgningsfristen er 21 januar, og vi beder dig om at sende din ansøgning vedlagt CV, dokumentation for uddannelse og øvrige relevante dokumenter.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 26 januar
Forventet tiltrædelse: 1. marts 2026
Søg jobbet
Send din ansøgning til Favrskov Kommune senest 21. januar 2026 via linket til højre.
Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk.Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. Der vil derfor blive indhentet straffeattest på den kandidat, der tilbydes ansættelse.