Vil du være med på holdet på Plejecenter Solhøj i Hammel?
Vi er et nyt ledelsesteam, bestående af en afdelingsleder, en assisterende leder og dig. Vi skal sammen sætte retningen, og være sammen om at sikre et sundt og værdigt liv for vores 72 beboere på Solhøj.
Vi søger en nærværende assisterende leder, som brænder for personaleledelse, en velfungerende drift og et højt fagligt niveau i opgaveløsningen. Du er optaget af kvalitet, faglig ledelse og tværfagligt samarbejde, og du skal lede og motivere personalet til at gøre en forskel for beboerne og deres pårørende, ud fra en ens ramme i hele huset. Høj livskvalitet for beboerne, faglig kvalitet og medarbejdertrivsel, skal være nøgleord i din ledelse.
Om Plejecenter Solhøj
Plejecentret åbnede i 2019 og består af 3 etager med 24 lejligheder på hver etage. Der er knyttet ca. 20 fastansatte SOSU hjælpere og -assistenter til hver etage, og derudover er der tilknyttet måltidsværter og afløsere, samt personale fra vores modtagerkøkken.
Hver leder har ledelsen af 1 etage, samt ansvarsopgaver på tværs af huset. Afdelingslederen har det overordnede ansvar, og din ledelse vil foregå i tæt samspil med hele ledelsesteamet.
På Plejecenter Solhøj er endvidere ansat 1 vagtplanlægger og 3 centersygeplejersker, som du også vil have tæt samarbejde med i hverdagen, ligesom du vil indgå i det gode TRIO-samarbejde.
Vi arbejder ud fra en personcentreret omsorg og anvender metoder og redskaber fra Videnscenter for ældrepleje. Vi får hjælp af ældreområdets demenskonsulent i relation til dette, og i efteråret har vi assistenter afsted på specialiseringsforløb i demens samtidig med, at vi har et Demensrejseholds-forløb planlagt i 2025. Så du skal have lyst til at være en vigtig brik i understøttelse og koordinering af denne faglige udvikling.
Din ledelsesopgave som assisterende leder
Som assisterende leder vil du have en vigtig opgave i at sikre driften og fagligheden i dagligdagen. Du vil indgå i et tæt og dagligt samarbejde med arbejdstidsplanlægger, og lederteamet, om at
ressourcefordele og sikre driften på hele Solhøj.
En anden vigtig opgave er faglig ledelse. Du vil være tæt på dine medarbejdere, beboere og pårørende i hverdagen for at understøtte den faglige kvalitet og det gode samarbejde. Du vil afholde indflytningssamtaler, pårørendemøder, teammøder og facilitere tværfaglige beboerkonferencer (her kan du sætte dit præg, da disse vil være i opstart ved din ansættelse). Herudover afholder du MUS-samtaler, for at sikre medarbejdernes kompetencer, trivsel og faglige udvikling.
I denne stilling vil du have ledelsen af personalet på en etage. Herudover vil du have ledelsen af nattevagtsteamet og måltidsværterne, og så vil du sammen med ledelsesteamet understøtte det gode arbejdsmiljø og den høje faglige kvalitet – til glæde for både medarbejdere og beboere.
Dine kvalifikationer
Det er ikke afgørende at du har erfaring med personaleledelse, men det er vigtigt, at du som minimum har erfaring med faglig ledelse og/eller arbejdstidsplanlægning.
Herudover vægter vi:
- En sundheds- eller sygeplejefaglig uddannelse, gerne med erfaring fra ældreområdet
- Gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt
- At du er handlings- og løsningsorienteret, og samtidig sigter efter at stille de nysgerrige, refleksive og inddragende spørgsmål
- Gode samarbejdsevner og relationelle kompetencer
- En tydelig, empatisk og anerkendende lederstil
- At du har en struktureret tilgang med blik for detaljer
- At du har evner indenfor udviklings- og forandringsprocesser, og gerne erfaring med Forbedringsmodellen
- At du er synlig, søger indflydelse og tør tænke nye veje i opgaveløsningen, indenfor givne rammer og retning
- At du er insisterende på, og rollemodel for, en positiv kommunikation som grundlag for det gode arbejdsmiljø.
- At du udviser fleksibilitet ift. opgaveløsningen
Vi tilbyder
- Tæt samarbejde og sparring med afdelingsleder og assisterende lederkollega, samt med ældreområdets øvrige ledere
- Et onbordingsforløb som tager udgangspunkt i det som du kommer med, og har brug for
- Du bliver tilknyttet en mentor, som vil have fokus på at hjælpe dig godt i gang
- Mulighed for faglig- og personlig udvikling i en lederrolle tæt på praksis
- Et tillidsfuldt ledelsesrum med fokus på et stærkt ”sammen om” i opgaveløsningen
- Et ledelsesteam og en medarbejdergruppe, som glæder sig til at byde dig velkommen
Kontakt
For yderligere information om ledelsesopgaverne/stillingen og/eller et ønske om besøg/rundvisning kontakt gerne afdelingsleder Mette Andersen efter uge 30 på telefon 23 82 58 57 eller på mail
mean@favrskov.dkAlle henvendelser behandles fortroligt.
Yderligere oplysninger
Ansøgningsfristen er søndag den 6. august 2025.
Kandidater som inviteres til samtale, vil blive kontaktet via telefon og mail den 7. august 2025.
Vi holder 1. samtale tirsdag den 12. august 2025
Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal gennemføre en personlighedstest med test-tilbagemeldingssamtale torsdag den 14. august 2025 (fra kl. 12)
Vi holder 2. samtaler torsdag den 21. august fra kl. 11.00.
Vi indhenter referencer, efter aftale med dig, såfremt vi tilbyder dig stillingen.
Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2025.
Stillingen er omfattet af løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst for dit fagområder, og lokalaftalen for assisterende ledere på Ældreområdet i Favrskov Kommune.
Stillingen er betinget af en straffeattest, der viser, at du er egnet til at besidde jobbet.
Læs mere om stillingen i job- og personprofilen
herSøg jobbetVi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via nedenstående link. Du kan se alle ledige stillinger på
www.favrskov.dk/jobFavrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk