Gå til sidens indhold

Favrskov Kommune

Favrskov Kommune

Informationssikkerhedskoordinator (1 års barselsvikariat)

Har du lyst til og flair for at arbejde med informationssikkerhed, og motiveres du af de mange udfordringer, som det tværfaglige samarbejde i en stor organisation byder på? Så har du muligheden for, at blive vores informationssikkerhedskoordinator i et barselsvikariat med start snarest muligt.

Favrskov Kommune har en ambitiøs og målrettet handleplan for at udbygge og vedligeholde informationssikkerhed. Der er en lang række indsatsområder, som skal styrke arbejdet med kommunens efterlevelse af GDPR, ISO 27001/2 og NIS2.

Om stillingen:

Vi søger en engageret og struktureret barselsvikar for vores Informationssikkerhedskoordinator til vores team. Du vil spille en central rolle i at sikre, at vores it-systemer er robuste og overholder lovgivningen. Du vil arbejde tæt sammen med forskellige afdelinger og sikre Favrskov Kommunes informationssikkerhed.
 

Arbejdsopgaver:

  • Risikovurdering: Udarbejde risikovurderinger for it-systemer og sikre, at de lovpligtige kontroller bliver udført.
  • Kontrol af brugeradgange og log: samarbejde med nøglepersoner om at sikre kontrol af brugeradgange og kontrol af log.
  • Awareness: Udarbejde og udsende e-lærings lektioner om informationssikkerhed ved brug af vores platform Favrskov Akademi, for at øge bevidstheden om informationssikkerhed.
  • Datascanner: Implementere og anvende datascanner til at identificere og håndtere data i kommunens systemer.
  • KL Baseline: afrapportering af arbejdet med Informationssikkerhed og GDPR i Favrskov Kommune.
  • Sikkerhedshændelser: Håndtere og rapportere sikkerhedshændelser.
  • Understøtte Informationssikkerhedsudvalg og Arbejdsgruppe: Udarbejde sagsfremstillinger og referater.
  • Konsekvensanalyse: Deltage i arbejdet med at udarbejde konsekvensanalyse, bl.a. ved at udarbejde screening af løsning og efterfølgende risikovurdering.
  • Deltage i relevante netværk om bl.a. GDPR, informationssikkerhed og NIS2.
 

Kvalifikationer:

  • Relevant uddannelse inden for it, informationssikkerhed eller lignende.
  • Gerne erfaring med GDPR, ISO 27001/2 risikovurdering, datascanner og kontroller af it-systemer.
  • Kendskab til M365.
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Struktureret og detaljeorienteret tilgang til arbejdet.
 

Vi tilbyder:

  • En spændende og udfordrende stilling i en dynamisk organisation.
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling.
  • Et godt arbejdsmiljø med engagerede kolleger.
 

Om os

It-afdelingen er en dynamisk og velfungerende afdeling med ca. 35 ansatte og højt til loftet. Vi har hjemme i Hinnerup og vi servicerer ca. 3.500 brugere i hele kommunen med meget forskellige funktioner og med mangeartede behov. It-afdelingen drives som et forretningsområde med betalbare ydelser, og vi arbejder ud fra ’best practice’. Hovedparten af vores It-løsninger udvikles og vedligeholdes i dag af eksterne leverandører.
Vi er en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, der lægger vægt på professionalisme, god service og arbejdsglæde. Vi har gode muligheder for løbende kompetenceudvikling og kurser. Vi har flextid og frokostordning.
 

Arbejdssted

Du bliver ansat i Favrskov Kommune med aktuelt arbejdssted i IT og Digitalisering, Skovvej 20, 8382 Hinnerup. Du må forvente nogen kørsel til møder på flere af kommunens adresser/administrationsbygninger.
 

Løn

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst samt principperne om Ny Løn.
 

Yderligere information

Jobbet er på 37 timer om ugen og ønskes besat snarest muligt.
Hvis du vil høre mere om stillingen, kan du kontakte Teamleder for Informationssikkerhed, Laila Bruun Thomsen på telefon 23 20 72 14 (lth@favrskov.dk), eller IT og Digitaliseringschef, Henrik Brix på telefon 20 29 50 04 (hbr@favrskov.dk).
 

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning med CV til os. Samtaler afholdes løbende.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk