Gå til sidens indhold

Favrskov Kommune

Favrskov Kommune

Serviceorienteret administrativ medarbejder til Byg i Favrskov

Vil du gerne være et centralt bindeled mellem sagsbehandlingen og borgerne? Vil du arbejde med spændende og udfordrende opgaver? Så kan det være, at du er vores nye kollega.

Om stillingen
Vi søger en kollega, som i særlig grad bidrager til at få dagligdagen til at glide i Byg ved at bistå afdelingslederen med at få diverse henvendelser og ansøgninger sendt rigtigt ind i huset og sikre den praktiske udførelse af den løbende drift.

Jobbet er bredt og hverdagen vil være præget af forskelligartede opgaver, herunder bl.a.:
  • håndtering og besvarelse af henvendelser til afdelingens fællespostkasse
  • oprette, screene og klargøre sager til sagsbehandlingen
  • udsende sagsoversigter til eksterne samarbejdspartnere
  • hjælpe med opfølgning på, og afslutning af byggesager
  • besvarelse af telefonhenvendelser via omstillingen.

Du har i et vist omfang mulighed for selv at være med til at forme stillingen. Dette kunne fx være ved at blive superbruger på vores fagsystemer i afdelingen. Vi bruger fagsystemet ”KMD Nova Byggesag” til elektronisk sags- og dokumenthåndtering, byggesagsarkivet ”Filarkiv” til udstilling af afsluttede byggesager samt den landsdækkende ansøgningsportal ”Byg & Miljø”.

Du vil have mulighed for at kunne indgå i løsningen af udviklingsopgaver og projekter, som tager sigte på at forbedre vores sagsgange og service, samt udvikle værktøjer af forskellig art.

Vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med de øvrige afdelinger i Teknik og Miljø, herunder særligt med kollegerne i vores fælles sekretariat. Du vil derfor få mange samarbejdsrelationer med kolleger, private rådgivere, borgere mv. i jobbet.

Om os
Plan og Byg er en del af Teknik og Miljø, som holder til i Hammel. Det er her, du vil komme til at arbejde. Vi er i alt 22 medarbejdere i Plan og Byg, hvoraf 12 er ansat i Byg.

I Byg arbejder vi i tre fagfælleskaber. En gruppe behandler byggesager i byzone, og en anden gruppe behandler landzone- og byggesager, en tredje gruppe varetager rollen som BBR-, adresse- og matrikelmyndighed og understøtter byggesagsbehandlingen med bl.a. sagsoprettelser og aktindsigter. Du vil blive bindeled mellem de tre faggrupper.

Byggesagsområdet er en central og vigtig del af den kommunale service, og det har stor betydning for både borgere og erhvervsdrivende. Byrådet har derfor høje ønsker og mål for den service, som vi skal levere.

Vi leverer sagsbehandling og service på en professionel og imødekommende måde i forhold til borgere, bygherrer, politikere, kolleger og samarbejdspartnere i det hele taget. Vi tilstræber at kommunikere relevant, præcist og i øjenhøjde.

Vi har en arbejdsplads, hvor der både er et højt aktivitetsniveau, og hvor der bliver grint meget. Vi prioriterer at hjælpe hinanden både internt i Byg og på tværs af chefområder og forvaltninger.

Om dig
Du har gerne
  • en relevant uddannelsesmæssig baggrund, gerne som administrativ assistent
  • kendskab til BBR, Byg & Miljø og bygningsreglementet – eller lyst til at sætte dig ind i disse områder
  • mod på at bidrage aktivt til din egen og dine kollegers udvikling
  • flair for IT og digitale systemer.

Som person er du
  • engageret, nysgerrig og service- og samarbejdsmindet
  • dygtig til at formulere dig mundtligt og skriftligt
  • en god kollega med humor og med en positiv tilgang til opgaverne.

Om Favrskov
Favrskov Kommune er en attraktiv kommune i smørhullet mellem Aarhus, Silkeborg, Viborg og Randers. Byggesagsområdet er en central og vigtig del af den kommunale service, som har stor betydning for både borgere og erhvervsdrivende. Byrådet har derfor fokus på området med høje ønsker og mål for den myndighedsopgave, vi skal levere. Vi har som mange andre kommuner haft et højt byggeansøgningsantal i de senere år, men har stadig en sagsbehandlingstid, som er under statens servicemål for byggesagsbehandling.

Læs mere om Favrskov Kommune på www.favrskov.dk

Yderligere oplysninger
Dit arbejdssted vil være i vores administrationsbygning på Torvegade 7 i Hammel. Vores kantine serverer frugtbuffet og sælger frokost. Vi har gode og gratis parkeringsforhold lige uden for døren og bor tæt på byens rutebilstation.

Vi har 37 timers arbejdsuge inkl. pauser, samt flekstid. Hjemmearbejde kan aftales individuelt. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter uddannelse, kvalifikationer og principperne i Ny Løn.

Forventet start er 1. august 2025 eller efter aftale.

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte plan- og byggechef Henrik Jensen på tlf. 23 72 56 12 eller hhje@favrskov.dk.

Søg jobbet
Ansøgningsfristen er mandag 9. juni 2025.

Samtaler
Vi forventer at afholde samtaler mandag 16. juni 2025.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk