Gå til sidens indhold

Favrskov Kommune

Favrskov Kommune

Driftig afdelingsleder til Hjælpemiddelservice i Favrskov Kommune

I 2023 indviede vi vores fantastiske, nye bygning til Hjælpemiddelservice. 2500 kvm kontor og lager huser i dag en bred flok kommunale kollegaer. Centralt for bygningens liv er depotdriften af hjælpemidler. Her er nu opstået en sjælden mulighed for den rette person; vi søger nemlig en ny afdelingsleder.

Er du en engageret og erfaren leder med blik for depotstyring og energi til at udvikle vores service på området, så håber vi, at du vil søge stillingen som afdelingsleder for Hjælpemiddelservice i Favrskov Kommune. Som leder vil du have ansvaret for at sikre en effektiv og kvalitetsorienteret service til borgere, der har behov for hjælpemidler. Du vil blive personaleleder af et dedikeret team og samarbejde tæt med andre afdelinger og eksterne samarbejdspartnere. Hjælpemiddelservice hører organisatorisk til Ældreområdet under Visitation, Hjælpemidler, Demens og Rehabilitering, og du refererer til områdelederen for dette område.

Hjælpemiddelservice servicerer borgere i hele kommunen, som efter vurdering fra Visitationen skal have leveret, repareret eller afhente hjælpemidler. Det kan inkludere alt fra mobilitetshjælpemidler som rollatorer og kørestole til små, håndholdte hjælpemidler op til plejesenge og andre store produkter.

En vigtig opgave i dit ledelsesfelt bliver at udbrede kendskabet til og anvendelsen af vores Kvikservice, som er et tilbud, hvor borger selv kan møde op i huset, får sagsbehandlet ansøgning om hjælpemidler og straks få udleveret rette, relevante hjælpemiddel. Vi tilbyder også mindre reparationer af hjælpemidler, som er udlånt af Favrskov Kommune. Der er mulighed for selvafhentning af mindre hjælpemidler døgnet rundt i Hjælpemiddelservice.

Hjælpemiddelservice er kendetegnet ved et godt kollegialt fællesskab med stor hjælpsomhed, hvor alle bidrager til et godt serviceniveau og arbejdsmiljø.

Om stillingen
Du bliver leder for de ti medarbejdere, der understøtter de mange opgaver. Vi har to, der varetager vask, to, der klarer disponering, fire er udekørende teknikere, og to servicerer bilparken. Du kommer til at stå i spidsen for en fortsat effektiv og kvalitetsorienteret service til borgerne samt udvikling af hjælpemiddelområdet. Særligt har du blik for effektiv depotdrift og kompetent understøttelse af de tekniske opgaver i afdelingen gennem dit ansvar for indkøb, udbudsaftaler og hjælpemiddelbudgettet.

Ansvarsområder
  • Ledelse og udvikling af Hjælpemiddelservice.
  • Sikre høj kvalitet og effektivitet i leveringen af hjælpemidler.
  • Budgetansvar og økonomistyring.
  • Rekruttering, oplæring og udvikling af medarbejdere.
  • Samarbejde med andre afdelinger og eksterne partnere.
  • Implementering af nye initiativer og projekter, som du er med til at iværksætte.

Af konkrete opgaver, vi står overfor, kan nævnes implementering af MDR-forordningen, øgede krav om lovpligtige eftersyn, Favrskovs igangværende flådestyringsprojekt samt omlægning til mere grøn kørsel.

Kvalifikationer
  • Relevant uddannelse, enten fra den tekniske eller sundhedsfaglige side af hjælpemiddelområdet
  • Erfaring med ledelse og økonomistyring
  • Stærke kommunikations- og samarbejdsevner
  • Evner at arbejde struktureret og målrettet og ser muligheder frem for begrænsninger
  • Evner at bevare overblikket i komplekse situationer
  • Kendskab til hjælpemiddelområdet.

Vi tilbyder
  • en spændende og udfordrende stilling med mulighed for faglig og personlig udvikling
  • et godt arbejdsmiljø med engagerede medarbejdere
  • tæt samarbejde og sparring med lederkollegaer og områdelederen
  • løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om stillingens opgaver, vores forventninger til dine kvalifikationer, Favrskov Kommunes interne organisering og ansættelsesprocessen i job- og personprofilen Leder til Hjælpemiddelservice i Favrskov Kommune | Favrskov.dk

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet, kan du kontakte områdeleder Signe Johannesen på tlf. 21 52 73 68 eller sjo@favrskov.dk

Ansøgningsfristen er 16. februar 2025, og vi beder dig om at sende din ansøgning vedlagt CV, dokumentation for uddannelse og øvrige relevante dokumenter via www.favrskov.dk/job.

Den 17. februar 2025 udvælger ansættelsesudvalget kandidater til 1. samtale. Indkaldelse sker telefonisk og på mail samme dag.

1. samtale afholdes 19. februar 2025. Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal gennemføre en personlighedstest mellem 1. og 2. samtale. Der er testtilbagemelding med fremmøde den 25. februar 2025, og 2. samtale foregår 27. februar 2025.

Forventet tiltrædelse: 1. april 2025.

Søg jobbet
Send din ansøgning til Favrskov Kommune senest 16. februar 2025 via linket i siden eller www.favrskov.dk/job.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk