Gå til sidens indhold

Favrskov Kommune

Favrskov Kommune

Afdelingsleder til spændende stilling i Voksenhandicap, Favrskov Kommune


Brænder du for arbejdet med voksne, der har et udviklingshandicap, og for at lede denne vigtige opgave, kan du nu blive en del af holdet! Vi søger fra den 1. januar 2025 en ny afdelingsleder til Voksenhandicap i Favrskov Kommune.

Vi søger en afdelingsleder, som ser på tværs af områder og faggrupper og altid prioriterer en helhedsorienteret indsats i samarbejde med borgerne og deres pårørende. Vi søger en leder, som kan se løsninger og muligheder, og som kan skabe de gode rammer for medarbejderne, så borgerens ønsker, håb og drømme altid kan være i højsæde.

Hvis du kan spejle dig i ovenstående, så læs med her.

Afdelingsleder for Botilbuddene Ellemosevej 26 i Hadsten og for team Houlbjerg
Du vil blive leder for to mindre botilbud: Ellemosevej 26 B og C i Hadsten og et solotilbud beliggende i Houlbjerg. Tilsammen er der ca. 25 medarbejdere, fordelt på to matrikler. Man bliver leder for en medarbejdergruppe med høj anciennitet og faglighed; på Ellemosevej er der tilknyttet en faglig koordinator samt en arbejdstidsplanlægger.

De tre afdelinger har forskellige medarbejdergrupper og målgrupper, hvilket betyder, at ledelsesopgaven kræver omstillingsparathed og kreativitet i hverdagen, og at du er god til at bedrive nærværende ledelse på afstand.

Du skal have en systematisk og struktureret tilgang til administrative opgaver samt fokus på den anerkendende kommunikation i samspillet med borgere, pårørende, medarbejdere og kolleger.

Du skal vægte arbejdsmiljøarbejdet højt og i samspil med dine medarbejdere være med til at understøtte dette. Du vil møde en medarbejdergruppe, som har fokus på at understøtte de gode borgerliv, samtidig med at der arbejdes med at implementerer nyt dokumentationssystem, VUM 2.0, samt at der er et nyt fokus på kerneopgaven i Voksenhandicap og de etiske dilemmaer.

En del af et lederfællesskab
Som afdelingsleder i Voksenhandicap skal du kunne organisere og lede opgaver og indsatser, så medarbejdere og borgere får mest mulig handle- og beslutningskompetence. Du skal kunne omsætte områdets faglige og strategiske pejlemærker, så der skabes fælles retning, mindset og følgeskab til vores fælles opgaveløsning. Du skal sammen med din ledelse og lederkollegaer kunne formulere målbare udviklingsmål og strategier på både fælles og lokalt niveau. Du skal i samarbejde med din områdeleder og økonomimedarbejdere have indsigt og overblik over eget budget, så der sikres en sikker økonomisk drift.

Du bliver en del af et ledelsesteam på seks afdelingsledere, et team præget af høj anciennitet i det specialiserede socialområde.

Du bliver også en del af et makkerskab med afdelingslederen for Ellemosevej 28a, et makkerskab, hvor der er plads til både faglig og personlig sparring og feedback, samt et lederfællesskab på hele matriklen. Og I skal sammen med jeres fælles arbejdstidsplanlægger sikre, at der gennem god tilrettelæggelse og planlæggelse skabes et godt arbejdsmiljø og tryghed omkring arbejdstider og mødeplaner.

Hvem er du?
  • Du har en relevant social- eller sundhedsfaglig uddannelse, det kunne blandt andet være pædagog, ergoterapeut, sygeplejerske m.m.
  • Du har erfaring med ledelse.
  • Såfremt du ikke allerede har lederuddannelse, skal du være indstillet på at deltage i diplomuddannelse i ledelse.
  • Du har et kendskab til det specialiserede socialområde og har erfaring fra voksenhandicap og/eller fra socialpsykiatrien.
  • Du har et kendskab til målgruppen og faglige tilgange.
  • Du har en fleksibel og anerkendende tilgang til arbejdet og de medarbejdere og lederkollegaer, som du samarbejder med.
  • Du skal have evnen til at uddelegere og praktisere distribueret ledelse.
  • Du skal kunne udøve en inddragende og nærværende ledelse, tæt på og på afstand.
  • Du ser de pårørende som en ressource, der er vigtig for borgeren.

Hvem er vi?
Vi er en organisation, som er stolte af vores samarbejde med borgerne og den helhedsorienterede indsats. Vi vægter tværfaglighed og tværsektorielt samarbejde højt, da vi tror på, at vi støtter borgerne bedst muligt med udgangspunkt heri. Samtidig har vi fokus på udvikling af vores faglige ståsted og på at indrette indsatserne efter borgernes behov. Vi arbejder i Voksenhandicap ud fra en ressourceorienteret og (re)habiliterende tilgang, med udgangspunkt i borgernes ønsker, håb og drømme for eget liv. Alle borgere har evner og potentialer, som vi skal hjælpe dem med at udvikle. Vi er en organisation som vægter det gode pårørendesamarbejde højt, både i den daglige dialog og i samarbejde med vores pårørenderåd. Vi arbejder på det samlede socialområde ud fra en vision om ”Sammen om et sundt og værdigt liv”

Vi er en organisation, hvor der ikke er langt fra top til bund, og hvor vi søger de bedste løsninger sammen. Vi vægter et godt, uformelt og harmonisk samarbejde. Vi er engagerende og ambitiøse og stiller store krav til os selv og samarbejdspartnere.

Du bliver som afdelingsleder også en del af fællesskabet i Favrskov Kommune. Favrskov Kommunes vision er bygget op om fem ambitiøse målsætninger, som sætter rammerne for kommunens kendetegn og udvikling. Favrskov Kommune vil være:
  • En samlende kommune, hvor mangfoldighed er en styrke
  • En åben kommune i dialog med omverdenen
  • En bosætningskommune med en god kommunal service
  • En erhvervskommune kendetegnet ved attraktive arbejdspladser
  • En grøn kommune med ambitioner for klima og miljø.
Du finder den samlede vision for Favrskov Kommune her Vision for Social og Sundhed | Favrskov.dk

Ønsker du at vide mere
Du meget velkommen til at kontakte eller kigge forbi til en kop kaffe med områdeleder Eva Stride, tlf. 22 18 16 05 eller mail evas@favrskov.dk

Ansøgningsfrist 19. november 2024.

Samtaler afholdes 22. november og 27. november 2024.
Mellem 1. og 2. samtale skal du deltage i test og testtilbagemelding, hvilket vil foregå 26. november 2024 om eftermiddagen.

Vi vil efter 2. samtale indhente reference.

Ansættelsesforhold
Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst for ledere.

Tiltrædelse
1. januar 2025.

Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk