Dragør Kommune søger ny skoleleder til Store Magleby Skole pr. 1. august 2025, der sammen med alle de engagerede mennesker på og omkring skolen vil bringe Store Magleby Skole endnu et skridt fremad.Vil du stå i spidsen for en velfungerende og ambitiøs skole, hvor elevernes trivsel, læring og fællesskab er i centrum? Har du lyst til at videreudvikle en skole med stærke traditioner, lokal forankring og en inkluderende kultur? En kultur, hvor udvikling går i takt med trivsel for både elever og medarbejdere. Så er du måske den, vi leder efter til Store Magleby Skole. Store Magleby Skole og opgaverne her og nu
Store Magleby Skole er en veldrevet tresporet skole med engagerede medarbejdere, der arbejder målrettet på at skabe et trygt og udviklende læringsmiljø for alle elever. Skolen prioriterer faglighed, motivation og inkluderende fællesskaber og har fokus på læringsfællesskaber, praksisnær undervisning, teknologiforståelse og innovation.
Du vil være ansvarlig for den daglige drift og sikre, at økonomien balancerer, samtidig med at skolens ressourcer udnyttes bedst muligt. Du vil også være leder for SFO’en, som du leder i tæt samarbejde med de to faglige koordinatorer, der varetager den daglige ledelse og planlægning på SFO’en i samarbejde med medarbejderne.
Ledelsesteamet består af skoleleder og tre afdelingsledere. En afdelingsleder for udskolingen, en afdelingsleder for mellemtrinet og en afdelingsleder for indskoling.
De fire væsentligste indsatsområder for Store Magleby Skoles kommende skoleleder er:
Implementering af den deltagelsesorienterede skole
Store Magleby Skole har arbejdet systematisk med at sikre, at så mange børn som muligt tilbydes deltagelsesmuligheder på skolen. Der er i dag en lav segregeringsgrad og langt de fleste børn trives. Rammebetingelserne for skolen, udviklingen i børnegrupperne m.m. betyder at Store Magleby Skole skal udvikle disse praksisser endnu mere. På tværs af kommunen samarbejder skolen med Nordic Learning på kompetenceløft, der kan medvirke til at udvikle deltagelsesmuligheder for flere børn. Opgaven lykkes kun når medarbejdere kan give følgeskab til processen. Den ledelsesopgave skal prioriteres af den kommende skoleleder sammen med ledelsesteamet.
Sikre høj trivsel og styrke den psykologiske tryghed yderligere
Behovet for at tilbyde alle skoledistriktets børn deltagelsesmuligheder, stiller fortsat større krav til personalet. At styrke personalets trivsel, sundhed og resiliens er derfor også en af de opgaver, skolelederen skal prioritere. Udgangspunktet er i dag rigtig godt, og ledelsesopgaven er derfor i høj grad at sikre at de følelsesmæssige belastninger, der kan være på arbejdet håndteres af organisationen, og at de processer, der skal opfange eventuelle signaler på faldende trivsel, fortsat er på plads.
Konsolidering af ledelsesteametEn af de vigtigste opgaver på kortere sigt er at lede ledelsesteamet og sikre, at det professionelle ledelsesfællesskab på Store Magleby Skole forankres og udvikles. Det er på skolen et velfungerende og professionelt ledelsesteam, som ser frem til at samarbejde med den nye skoleleder. Som i andre nye team skal der arbejdes med at skabe klarhed over teamets fælles ansvar og hver enkeltes ansvar, roller og opgaver. Effekten af skolelederens indsats skal sikre, at ledelsesteamet forsat kan respondere på behov for ledelse. Det er også en forventning, at hver enkelt fortsat styrkes i sin position og rolle på Store Magleby Skole.
Strategisk ledelse og styring.
Skolederen skal løfte en stor opgave i forhold til at sikre den overordnede styring af økonomi, menneskelige ressourcer og kvalitet i skolens læringsmiljøer. Dette i et krydsfelt af statslige krav, kommunale krav og forventninger samt helt lokale behov og ønsker. Det betyder, at en central opgave er at skulle lede en løbende tydeliggørelse af retning for skolen, baseret på de lokale vilkår, samarbejder med kulturinstitutioner i lokalområdet og på skolens eksisterende styrkesider. Skolelederen skal have et særligt fokus på skolens samlede sociale kapital. Her søges en skoleleder, der prioriterer at være i dialog med skolebestyrelse, forældre og elevrådet.
Personen
Erfaringer
- Du har solid ledelseserfaring fra skoleverdenen og en tydelig pædagogisk profil
- Du har arbejdet ambitiøst med, at alle børn har deltagelsesmuligheder i fællesskaber
- Du kan fremvise tydelige resultater med at udvikle ledelsesteams
- Du mestrer at inddrage bestyrelse, MED-udvalg og andre vigtige interessenter på rette tid og sted, og ser samarbejdet som en nødvendighed for, at skolen lykkes
- Du har ledet processer, der har fremmet arbejdsglæde og trivsel i din organisation
Kvalifikationer
- Du har stærke kompetencer inden for styring og har et skarpt og hurtigt blik for betydningen af de mange forhold omkring en skole, der kan have økonomiske konsekvenser
- Du har en lederuddannelse
- Du kan tænke strategisk og proaktivt arbejde med udvikling af skolen i overensstemmelse med skolens og kommunens mål og strategier.
- Du kan kommunikere tydeligt og troværdigt og er synlig og nærværende i hverdagen på skolen
- Du kan lede gennem ledere og yde sparring, motivere og understøtte afdelingslederne situationsbestemt og konstruktivt
- Du er i stand til at udvikle gode relationer mellem egen organisation og forældre, lokalsamfund, forvaltning, politikere samt andre samarbejdspartnere på børne- og ungeområdet
Personlige kompetencer
- Du er empatisk og bidrager aktivt til gode, psykologisk sunde arbejdsfællesskaber, både på skolen, som del af lederfællesskabet og i Dragør Kommune som helhed
- Du er robust og rummelig, du kan skabe ro, samtidig med at du fastholder dit lederskab
- Dit børnesyn understøtter den bevægelse som Store Magleby Skole og Dragør Kommune er i gang med, styrkelsen af de almene fællesskaber, så de bidrager til alles læring og trivsel
- Du kan ikke lade være med at prioritere at være sammen med eleverne, medarbejderne, ledelseskollegaerne og de forældre, der har deres gang på skolen
Løn og ansættelsesvilkår
- Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst efter forhandling med Skolelederforeningen.
- Forventet tiltrædelse er d. 1. august 2025
Proces
Du kan finde en uddybende stillingsprofil
her.
Spørgsmål til profil eller nærmere uddybning kan fås ved henvendelse til centerchef Kamille Godrim Jakobsen på telefon 20 57 29 38 eller rekrutteringskonsulent Cristian Lima, HR7 Erhvervspsykologi på telefon 22 12 17 55.
Ønsker du at søge stillingen, bedes ansøgning og CV sendes gennem Dragør Kommunes hjemmeside, senest den 10. juni 2025 kl. 23.59.
I forbindelse med ansættelsen vil der blive indhentet straffe- og børneattest.
Vigtige datoer i ansættelsesforløbet:
- Første interview gennemføres den 16. juni 2025 fra kl. 10.00.
- Ønsker ansættelsesudvalget at fortsætte processen med kandidaten, gennemføres et testforløb med profil-test og omtankeprøve, samt validerende interview hos HR7 Erhvervspsykologi den 20. juni 2025.
- Andet interview gennemføres den 23. juni 2025 fra kl. 14.00.
Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soeg-job
Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.
Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.
Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.Stillingsbetegnelse
Skoleleder
Ansættelsesforhold
Fuldtid
Virksomhedsoplysninger
St. Magleby Skole
Tiltrædelse
1. august 2025
Ansøgningsfrist
10. juni 2025
Kontaktperson
Centerchef Kamille Godrim Jakobsen på 2057 2938 eller rekrutteringskonsulent Cristian Lima, HR7 Erhvervspsykologi på telefon 2212 1755.
Uddannelse
Relevant uddannelse
Arbejdsområde
Skole